dinsdag 25 september 2012

even ertussenuit

Een paar dagen ertussenuit, even niet mantelzorgen. Dat is iets waar ik steeds vaker behoefte aan heb. Gewoon thuis blijven en dan gewoon niet bij pap langs gaan telt niet, want dan ben je in gedachte toch niet vrij. Wel dus door echt even weg te gaan, echt even helemaal weg. We gingen een paar dagen naar Riga. Niet alleen omdat het een prachtige stad is waar we nog nooit zijn geweest, maar vooral omdat onze oudste er sinds een kleine maand woont en studeert. Het was een reisje met volgepakte koffers vol kleding en spullen voor hem, en voor ons net genoeg reserve kleding zodat we niet voor schut zouden lopen :-) Wat een prachtige stad is dat! Echt de moeite waard: zoveel ontzettend mooie gebouwen, vriendelijke mensen, mooie sfeer. Hier zullen we vaker naar toe gaan!

Hé, dat heb ik vaker gezien!
Ik had helaas geen tijd voor mijn grote hobby: supermarkten in het buitenland bezoeken, op zoek naar glutenvrije producten. Maar dat komt nog wel eens. Ik zag wel kans een reclamefolder door te spitten, met deze grappige vondst als resultaat: 


AH aardbei-ijs in de aanbieding!


prachtige parken 

Het vrijheidsbeeld

Dansende en zingende mensen op straat

Veel moet nog worden opgeknapt
Ik had de telefoon bewust op 'uit' staan, maar kon wel zien dat pap vaak, héél vaak heeft gebeld. Het lijkt alsof ik heel lang ben weggeweest, maar het waren net 3 nachten. En nu, nu ben ik weer volop 'im Einsatz'....

23 opmerkingen:

  1. Verdiend tripje! Leuk dat je bij je zoon was, Went hij een beetje daar?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig dat jullie bij hem langs zijn geweest. De foto's doen me een beetje denken aan Praag. Ik ben ook benieuwd of hij een beetje kan aarden in Riga.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een vakantie bestemming hoef je dus niet meer te zoeken:-). Mooie foto's, ik hoop dat je de knop even hebt om kunnen zetten, al weet ik dat dat HEEL erg moeilijk is.

    Zelf kan ik uren nagenieten van de foto's zodat het vakantie gevoel iets langer kan aanhouden.
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker, dat gevoel er even tussenuit zijn.
    Het was je helemaal gegund!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn zoon is een heel sociaal iemand, die aardt echt overal waar hij wordt neergezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat je je zoon weer even hebt gezien. En prachtige stad zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie plaatjes weer. Goed dat je even een time-out hebt genomen, GROOT gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach he, lekker even en tsja....ook wel weer lastig (en ook wel mooi misschien) lijkt me dat hij je zo nodig heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk voor je dat uitstapje!

    Maar... dat even willen ontsnappen aan al het "mantelzorgen" dat ken ik maar al te goed.
    Hoe intensiever je zorgtaak wordt hoe vaker heb je dat volgens mij; is toch ook niet gek!?
    Door al het "mantelzorgen" kom ik niet meer aan schrijven/bloggen/hobbyen überhaupt toe... verder danbij jou en nog bij de een en ander lezen en soms reageren kom ik niet meer.

    Liefs en welterusten,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Moet lekker zijn om je aandacht te kunnen geven aan je zoon en rustig te genieten. Even de batterij weer opladen zogezegd.
    Riga is erg mooi, vond het een leuke stad toen ik er in 2008 een paar dagen was.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi, sinds kort lees ik ook mee bij jou, ik ben via Zwitserland bij jou terecht gekomen. Zware taak heb je als mantelzorger, maar als het mantelzorgen ten einde is, ben je blij en dankbaar dat je dit hebt mogen en kunnen doen, ook al baal je nu af en toe!

    Waarom ik eigenlijk reageer, je ben in de schitterende stad Rīga geweest, omdat je zoon daar woont en studeert (welke studie?). Wow, ik ben jaloers op je, ik kom zo graag in Rīga, Ik kom daar sinds 1991, toen nog Sovjet Unie. Het is zo een mooie stad, ik heb er ook heel veel vrienden. Er is inderdaad nog heel veel te renoveren en te repareren. Ook al lijkt het op het eerste gezicht dat alles er wel goed gaat, de mensen hebben het moeilijk, alles is duur, dat in vergelijking met hun inkomen of pensioen! Een bezoekje aan de centrale markt is zeer de moeite waard! Pas wel goed op voor (net als in andere grote steden) zakkenrollers!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ria, leuk dat je hebt gereageerd. We zijn ook in de markthallen geweest, ongelofelijk wat daar allemaal wordt verkocht! Daar is alles nog enigszins te betalen, in de stad vragen ze Westerse prijzen hebben we geconstateerd. We gaan er beslist vaker naar toe, is goed voor hun economie :-)

      Verwijderen
  12. Wat een prachtige uitvalsbasis als je even 'vrij van je vader' nodig hebt..! Fijn dat je zo genoten hebt en weer op hebt kunnen laden. Voor even dan..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oeps. Sorry.. Weet ook niet wat daar mis ging.. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee, maar ik heb ze voor je weggehaald :-)

      Verwijderen
  14. Inge wat heerlijk dat je naar Riga bent geweest.
    Prachtige foto's en je zoon weer gezien.
    En wat ontzettend knap van je dat je je telefoon uit hebt gezet!
    Ik kan me voorstellen dat je dan echt het gevoel hebt lang weggeweest te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk dat jullie bij je zoon zijn geweest. Dan weet je ook waar hij het over heeft als hij vertelt over Riga. En je hebt gezien hoe hij woont en waar hij studeert. Volgens mij doet je zoon de opleiding tot tandarts? Wordt die studie geheel in het Engels gegeven dan?
    En ook prima dat je pap even op "stil" gezet hebt, hoor. Dat heb je nodig om je weer op te laden om de rest aan te kunnen.
    Leuk logje om te lezen, Inge.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig voor hem is de studie in het Engels en niet in het Lets :-)

      Verwijderen
  16. fijn er zo eventjes tussen uit, jullie hebben er duidelijk van genoten! en een bezoekje aan zoon er bovenop! mooie plaatjes heb je trouwens gemaakt! groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lekker zeg er even tussenuit tussen het zorgen door.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk om er even tussenuit geweest te zijn, hoop dat je er een poosje op kan teren.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Even er tussenuit en alle zorgen vergeten, zalig. En gelijk heb je, die gsm uitlaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heerlijk voor je Inge. Ik heb blijkbaar ook nogal ondergedoken gezeten, had veel blogposts van je gemist. Maar ik ben ze nu in rap tempo aan het bijlezen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge