zondag 28 oktober 2012

afval enzovoorts

Afgelopen vrijdag had Mien - pap's vaste hulp - het me al toegefluisterd: je pa is weer aan 't rommelen met het afval ... Vandaag had ik pas de moed om buiten te gaan kijken wat hij nu weer had uitgespookt. Ik zie een lege GFT bak, blad en takjes liggen ernaast, dat gooi ik er dus in. Verder een plastic zak vol kranten, die gaat mee naar binnen. Ik flikker gooi ze fijn in de doos met oud papier die binnen in de bijkeuken staat. Verder staan er 'n aantal propvolle zakken voor plastic afval waar van alles in zit, maar helaas niet alleen verpakkingsmateriaal. Ik heb geen zin om afval te gaan sorteren en schud ze leeg in de afvalcontainer. Ik vraag pap of hij alsjeblieft niet meer wil rommelen met afval. Ik heb geen zin om van dit opruimen een gewoonte te maken. Hij is hartstikke onschuldig zegt hij, als een pasgeboren baby. Volgens hem gooit Jan en Alleman afval bij hem in de bakken. Tja, en dat haalt hij er misschien weer uit, of niet, want dat weet hij eigenlijk niet meer ....  Ik weet dat niemand anders bij hem achterom komt om afval in de bak(ken) te gooien maar hem dat zeggen is zinloos. Donderdagochtend wordt de bak geleegd, even duimen dat alles er tot die dag fijn in blijft zitten.

10 opmerkingen:

  1. Ik kan me voorstellen dat je daar hartstikke moe van wordt... Bah!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jemig, nee, ik zou ook geen zin hebben om al dat afval opnieuw te sorteren. Smerig karweitje. Wat een narigheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Neuh kan me voorstellen dat je écht geen zin hebt om het afval weer "op te graven" :-(
    Blèèh ... Als ik iets vies vindt is het dat wel !!! Duim met je mee Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik lees je blog al een hele tijd, het is allemaal zo herkenbaar! Vooral ook het steeds ontkennen van dingen die gedaan zijn. Mijn moeder wist ook nooit ergens van, ik werd er soms zo moe en moedeloos van!
    Gr Els.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hè bah, niet prettig.
    Hopen maar idd dat het in de containers blijft, maar tot donderdag is nog even.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh jasses wat een zorgen , en zo vreemd ook soms....en ook heel zielig, nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan me goed indenken in dit soort situaties. Ze komen erg bekend voor.
    Daar wordt je inderdaad moe en moedeloos van. Sterkte, meis.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is niet je pa die die dingen doet.....Alzheimer is de schuldige.
    Pas je goed op jezelf, Inge. Je 'klinkt' alsof je er een beetje doorheen zit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. klopt, het is de Alzheimer ... en ik pas goed op mezelf :-)

      Verwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge