donderdag 25 oktober 2012

eindelijk!

Hè, hè, eindelijk, eindelijk heb ik je aan de telefoon. Ik wilde je stem horen, mag dat?
Tuurlijk pap, natuurlijk mag dat! Ik zag inderdaad op onze thuistelefoon dat ik gisteren een fiks aantal keren gebeld ben door hem, maar ik was de hele dag niet thuis, en dan kan ik moeilijk de telefoon beantwoorden. Normaal belt hij me dan altijd op mijn mobiele telefoon maar gisteren dus niet. Het was een behoorlijk drukke dag voor me, met gelukkig een leuke en ontspannende afsluiting. Ik ging met een vriendin naar de voorstelling 'Zadelpijn 2: het verwende nest'. Heel leuk, 'n aanrader, en ook zonder dat ik het boek gelezen had was het goed te volgen. Toen ik na de voorstelling thuiskwam was het te laat om pap nog te bellen. Vanmorgen ben ik vrijwillig gaan werken en daarna is het me ontschoten.
Ik wilde je eventjes laten weten dat ik een zware ochtend heb gehad. Ik ben koffie wezen drinken bij die oudjes ..... Vandaag was dus weer 'n dag dat hij met F. van TOP-zorg naar de dagbehanding is geweest. Hij vindt 't dus echt drie keer niks. Vanmiddag belde F. me al. Ze was pap vanmorgen gaan ophalen en hij had al direct tegen haar gezegd dat het de laatste keer zou zijn dat hij er naartoe ging. Typisch toch hoe het brein werkt: korte kortetermijngeheugen is 'nul' en deze dingen, die blijkbaar erg ingrijpend zijn voor hem, onthoudt hij! F. neemt hem volgende week mee naar een andere dagbegeleiding. Misschien is hij toch nog 'goed genoeg' hiervoor (het is eigenlijk niet bedoeld voor mensen met Alzheimer ....) en voelt hij zich hier wel thuis .... Ik hoop het! Wordt ook vervolgd ...

8 opmerkingen:

  1. Als het daar niet voor bedoeld is, mag hij dus toch gewoon komen? Dat vind ik wel top.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk kan je pap daar dan wel wennen...
    Ik duim voor succes!

    Liefs,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vervelend voor hem dat hij er zo'n hekel aan heeft. Hopelijk vinden jullie iest anders wat beter past.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat jammer dat de dagbehandeling niet bevalt bij hem. Het zou zo mooi kunnen zijn. Maar hopen dat hij zich op de andere plek wel thuisvoelt.
    Ach en wat ontroerend dat hij dan door de telefoon zegt dat ie je stem wil horen..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gewoon maar blijven proberen, tot het klikt.... Als hij 'beter' is dan de anderen, kan hij zich niet aan iemand optrekken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. TOP-zorg heeft gelukkig een lange adem ;-)

      Verwijderen
  6. Misschien dat hij er toch ooit aan zal wennen en wanneer het dan onderdeel uitmaakt van zijn structuur, hij niet anders meer wil.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is inderdaad dan heel apart. Dat hij dit 'nare' kan onthouden. Het is niet leuk dat hij het daar ook niks vond. Op naar iets anders dus. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge