dinsdag 23 oktober 2012

'n gewone dinsdag

Vandaag was weer 'n gewone dinsdag. De dag na de maandag, de dag dat ik 'vrij' ben en pap van mezelf niet hoef te bezoeken. Nu zit ik de laatste tijd in 'n soort van tweestrijd op die maandagen: niet gaan, omdat het maandag is of wel gaan, omdat pap - nu zijn vriendin (tijdelijk) niet mee wandelt - niet mee wil wandelen met het wandelgroepje. Gisteren had ik geen keuze: ik voelde me niet lekker en was de hele dag niet van de bank af te branden. Ik bleef dus thuis. Als ik pap aan de telefoon heb (een van de vele telefoontjes die dag ...) en vraag of hij 's middags is gaan wandelen met de groep beantwoordt hij bevestigend en zeer stellig met "Ja!" maar ik denk dat het een "nee" was omdat zijn telefoontje te vroeg in de middag is. Hij is in ieder geval niet met de groep meegegaan, maar heeft 's morgens zelf een rondje gelopen. Ach, zolang hij de weg naar huis weet is dat geen probleem ....
Vandaag ging ik weer met boodschappen naar hem toe, niet te veel en niet te weinig. Ik had eergisteren al van alles voor hem gekocht, voor vandaag alleen (weer) bananen :-), 2 pakjes brood, een pot haringen en wat boterhamvlees. Er liggen nog voldoende diepvriesmaaltijden in de vriezer, volgens mij is pap een beetje uitgegeten op het assortiment van (afwisselend) AH, Jumbo en Plus ... Toch nog maar eens kijken of we niet maaltijden gaan bestellen bij Apetito, daar heb ik een tijd geleden ook al eens naar gekeken, maar het probleem was toen de bezorging en de bewaring van de maaltijden, omdat ze bij mijn jongste broer geleverd moeten worden. Het bewaren zou geen probleem moeten zijn omdat hij nu de vriezer van pap heeft. Nu nog kijken naar de tijden van bezorging ... Wordt vervolgd ...

9 opmerkingen:

  1. dat zou een goede oplossing zijn Inge! die boodschapeen doen en maaltijden bereiden nemen toch heel wat tijd in beslag, tijd die je voor wat meer 'qualitytime' kan gebruiken! ik vraag me toch steeds af hoe jullie het blijven volhouden! hartelijke groet, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Apetito heeft wel heel veel soorten zeg. Daar kan je behoorlijk mee varieren. Heb alleen geen idee of het ook lekker is. Zou toch een mooie oplossing zijn voor jullie beiden!

    Goed dat je soms voor jezelf kiest hoor, het kan gewoon niet anders!

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag bij mijn moeder vanmiddag een envelop van Apetto liggen. Had mijn moeder vorige week aangevraagd om eens te kijken waar de maaltijden nu uit bestaan. Een jaar of 3 geleden hebben mijn ouders hier beide van gegeten, toen mijn moeder even niet in staat was om te koken. Toen... waren zij wel tevreden. Nu heeft ze nog behoorlijk wat maaltijden in de diepvries die ik gekookt heb, maar eind dit jaar gaan wij 2 weken weg. Dan is het wel fijn als zij ook wat van Apetito in huis zou hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt mij een prima alternatief.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat het bezorgen van die maaltijden gaat lukken, want die diepvriesmaaltijden van de supermarkt zijn niet echt 'je van het'.

    BeantwoordenVerwijderen


  6. Weet je dat je bij Apetito ook kunt kiezen voor warme maaltijden?
    Die worden gebracht en dan kan je vader gelijk aan tafel.
    Mijn moeder wil dat niet omdat ze vind dat ze dan zo vast zit.
    Het lijkt mij ideaal omdat er dan in elk geval elke dag warm gegeten wordt.
    Bij mijn moeder is het altijd één vaste dag en rond dezelfde tijd dat er bezorgd wordt in de week, daar kunnen wij niet voor kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is heel belangrijk dat senioren zo goed mogelijk blijven eten. Als het eten hen niet smaakt, dan gaat dat natuurlijk niet lukken. Dus misschien dat Apetito een goed alternatief is?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Toen mijn vader nog thuis woonde regelden wij ook de 'betere' maaltijdbezorging voor hem. Het werd op de door ons gewenste dagen gebracht, en altijd rond 12 uur. Elke keer was hij verrast, maar dankbaar, en hij zei dat t hem goed smaakte. We kozen om de 14 dagen de menu's uit.
    Op den duur zette hij de maaltijden ook wel in de koelkast en at dan de resten van de dag ervoor op, uit zuinigheid.
    Maar in feite is het een tijdelijke oplossing, die je dus een tijdje volhoudt, in de overgang naar de volgende, zodat het draaglijk is voor een ieder....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, dat lijkt wel een goed alternatief, die Apetito. Wij hebben er geen ervaring mee. Mijn moeder kon nog lang zelf koken met behulp van mijn zus, die er vlakbij woonde.
    Fijn dat je vader nog zelf de weg weet, van en naar huis!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge