vrijdag 12 oktober 2012

te snel en afval

Pap gaat aanstaande dinsdagmiddag toch nog een keer naar de dagbehandeling waar hij nu 'al' twee keer is gaan kijken/proberen. En hij wordt daarna weer fijn thuisgebracht door F. (TOP-zorg), en niet door het busje ;-) Het overal kijken en (uit)proberen is een proces wat langzamer gaat en moet gaan dan ik denk .... ik ben dus te snel ..... het moet allemaal veel langzamer .... 
Dat bleek gisteravond ook weer. Ik wist dat de afvalcontainer hartstikke vol zat en dus aan de straatrand gezet moest worden. Ik weet ook dat mijn broer, die dit normaal altijd doet, heel veel (lees: te veel) aan zijn hoofd heeft en dus besloot ik om pap telefonisch te instrueren: pap, de bak voor het GFT, je weet wel, de bak met de groene deksel, die moet aan de straatrand worden gezet. Dan wordt die morgenvroeg geleegd. Maar hoe vaak ik het ook probeerde uit te leggen, pap snapte echt niet wat ik bedoelde. En dan weet je weer dat het allemaal niet goed gaat, en veel langzamer en duidelijker moet worden uitgelegd. Maar dat (beeldend) uitleggen kan wel als je oog-in-oog met hem staat maar niet door de telefoon. Ik was te moe om nog naar hem toe te rijden om het samen met hem te regelen: kijk pap, die bak, die zetten we nu aan de straat. Dus schreef ik mijn broer een sms om hem eraan te herinneren. Vanmorgen kreeg ik een sms van hem terug: bak staat aan de straat. Ik ging later die ochtend nog langs met boodschappen en zag dat de bak weer terug op z'n plekje stond. Gelukkig helemaal leeg. En pap? Geen idee had die lieve man waar ik het over had .....

5 opmerkingen:

  1. Het is net of hij aan het uitzoomen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De dagbehandeling is dus waarachijnlijk iedere keer 'nieuw' voor hem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh jee....moet waarSchijnlijk zijn natuurlijk......

      Verwijderen
  3. goed dat hij met die dagbehandeling is begonnen. is toch een zorg minder nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge