donderdag 4 oktober 2012

TOP-zorg

Inmiddels is F. (verpleegkundige TOP-zorg) een aantal keren bij pap thuis geweest. De eerste keer, bij de kennismaking, was ik erbij. De keren daarna niet: zij moet een vertrouwensband met hem opbouwen en daar hoef ik niet bij te zijn. Vandaag is ze voor het eerst met hem naar een verzorgingshuis in de buurt geweest. Ze hebben er koffie gedronken en pap heeft deelgenomen aan de geheugentraining van de groep. Volgens F. ging het erg goed en had pap een leuk contact gehad met een heer die er ook was. Afgesproken is dat ze aanstaande maandag weer met pap ernaartoe gaat, en dan blijven ze ook (warm) eten. Die heer waar pap vandaag een leuke klik mee had is er dan ook weer. Als dit eens het begin zou kunnen zijn van regelmatige dagbehandeling .... duimen dus dat het goed gaat!!



12 opmerkingen:

  1. Hoi Inge,

    Dat klinkt veelbelovend i. d. d.

    Ik ga duimen!

    Liefs,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zou wel erg TOP zijn en zo'n klik (ook met de verpleegkundige) is zó belangrijk.
    Ik hoop dat ze maandag in het verzorgingshuis paps een heerlijk menu kunnen voorschotelen.
    Allemaal plus punten ... Ik duim ook Inge :-)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik duim met je mee hoor! Het zou erg fijn zijn als je vader regelmatig naar de dagbehandeling zou kunnen, geeft jou misschien ook weer wat meer rust....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh, tof zeg. Ik ga regelmatig een patiënt bezoeken die 3 dagen per week naar de dagopvang (dementie afdeling) gaat en ze hebben het erg gezellig daar samen. (Onze praktijk is om de hoek en een bezoekje aan de dagopvang als ik even snel een suikertje moet prikken, gaat stukken snellen dan wanneer ik hem thuis bezoek op de dagen dat hij niet naar de dagopvang is.)

    Ik hoop dat jouw vader het ook tof gaat vinden daar! Zou ook voor jou een stuk minder zorgen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O dat zou fijn zijn, als hij een paar dagen "onder de pannen" is en het daar ook nog naar zijn zin heeft. Ik hoop dat het lukt!
    Groetjes,
    Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik duim met je mee hoor! Het zou heel fijn zijn, en ook wel nodig langzamerhand denk ik..
    Goed dat dit allemaal in kleine stapjes voorbereid kan worden, en niet overhaast, voor hem ook beter zou het niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zou zeker erg fijn zijn. Vorig jaar rond deze tijd gingen wij met mijn vader op kennismakingsbezoek bij een dagopvang op een zorgboederij, voor 2 dagen in de week. Mijn vader kon toen nog een beetje hele zinnen zeggen en hij zei tegen mijn moeder:"Jij mag hier wel heen hoor! Ik vind het niks. Wat moet ik met al die bloemtjes (oud schipper!)"? Maar hij had het na een paar keer erg naar zijn zin.
    Inge, ik hoop met je mee, maar geef het wat tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat het nu op gang komt! Die klik is heel belangrijk. Mijn vader ging ook graag naar die dagopvang omdat het klikte. Al is het maar met 1 persoon.
    En precies zo werkt het ook met kinderen, toch? Die gaan ook niet naar school vanwege de taalles, maar vanwege hun vriendjes. (en dit zeg ik als ex-juf!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ontzettend fijn Inge dat het goed is gegaan!
    Ik denk dat dat meestal wel het geval is maar kan me voorstellen dat het een opluchting voor je is en dat je hoopt dat dit voort zal duren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. fijn dat het klikt met de verpleegkundige ,
    hoop dat je vader het naar zijn zin zal krijgen op de dagopvang,en dat dit in stapjes kan

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge