zaterdag 6 oktober 2012

vergeten?

Zou pap zijn vriendin al zijn vergeten nu ze niet meer op zijn telefoonlijst staat en hij haar al ruim een week niet meer heeft kunnen bellen? Vorige week miste hij haar naam en telefoonnummer, ze stonden niet meer op zijn telefoonlijst. Ook belde hij me om de haverklap om te vragen waar ze toch was en hoe hij haar kon bereiken. Nu niet meer. Ik zie ook geen briefjes meer liggen met haar naam erop. Zou hij haar nu 'kwijt' zijn? Mijn schoonouders zijn vanmiddag bij haar op bezoek geweest om haar te condoleren met het verlies van haar dochter. Ze zei dat ze blij was dat pap haar niet meer constant belt, ze kan het echt niet verdragen op dit moment. Maandag is weer wandelclubje-dag, waarschijnlijk gaat ze dan als vanouds weer mee wandelen. Het zou goed zijn als afleiding. Ik ben benieuwd hoe pap dan reageert ...


Pap is een verzamelaar: op tafel liggen dit keer twee oude (lees)brillen, een oud hoesje en een schoolfotootje van heel lang geleden. De brillen blijven hem intrigeren: hij kan er niet goed door kijken .... Ik leg ze veilig weg, stel je voor hij struikelt over een matje of verstapt zich als hij zo'n bril met glazen in verkeerde sterkte op zijn neus heeft staan.
Uit de kelder haal ik twee volle dozen met oud papier. Gek genoeg heb ik ze niet eerder zien staan. Het zijn onder andere kranten uit juni en juli van dit jaar.  Ik stop ze in een krat die in de bijkeuken klaar staat om binnenkort weer aan de straatkant te worden gezet. Ik zei het al, het is en blijft een verzamelaar die pap .... 

5 opmerkingen:

  1. Ben benieuwd wat er maandag gebeurd.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk je de oud papierkrat nog na? Mijn vader was een kanjer in alles verstoppen. Maar als er iets in de container werd weggedaan, haalde hij het er vaak weer uit. Zo nam ik op een gegeven moment alles wat niet met huis-, tuin- en keukenafval te maken had, mee naar mijn eigen huis om het daar weg te gooien.
    Inderdaad, hoe zou hij maandag reageren?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zou hij haar maandag dan wel herkennen, en de link leggen? Ben heel benieuwd.
    Wens je een heel fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waarschijnlijk herkent hij haar morgen wel, maar wat dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, ik ben ook benieuwd hoe hij reageert.
    Hopelijk triggert het hem niet weer opnieuw/
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge