maandag 12 november 2012

de kluts


Gistermiddag was pap druk bezig in de bijkeuken toen ik bij hem binnenliep. Hij was iets aan het zoeken, zei hij. Maar wat, dat wist hij eigenlijk niet (meer). Hij schoof de 'antieke' bovenkastjes open en dicht zonder het te vinden. Was het misschien de kluts? Hij moest lachen, ik ook. 's Avonds bleek dat hij echt alweer de kluts kwijt was. Diverse telefoontjes kreeg ik, hij wilde onder andere weten op wie hij nog zat te wachten, of hij wel of niet naar bed kon gaan en of hij wel of niet in zijn eigen huis was ... 



Af en toe of soms iets vaker kijk je als blogger naar je statistieken: hoeveel mensen zijn er wanneer op je blog komen kijken of lezen en hoe zijn ze daar terecht gekomen. Vaak is dat via een andere blog maar ook gewoon door bij Google of een andere zoekmachine een aantal zoekwoorden in te tikken. Om op mijn blog te komen zijn woorden als 'blog', 'Alzheimer', 'dementie' de meest logische. Echt vreemde uitschieters zijn er niet vaak, maar nu is er drie keer (!) gezocht met de zoekwoorden 'incontinentiemateriaal voor katten' en dat vond ik toch wel lachwekkend ...

16 opmerkingen:

  1. Dan was het toch die kluts die hij kwijt was ;-)
    Oh kun je dat ergens zien dan via wat voor zoeknaam ze jou hebben gevonden ?!
    Wel een grap zeg "incontinentie materiaal voor katten" hahah
    Fijne avond Inge. Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tsja... Erg typisch, die zoekterm :) Ik zie hier ook wel eens juweeltjes voorbij komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je op zoek bent naar incontinentiemateriaal voor katten en dan bij jouw blog terechtkomt. Maar ik zie ook wel eens heel vreemde zoektermen, dus tja ....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Inge... Je arme paps, de kluts kwijt, erna zoeken en er ook nog om kunnen lachen! Das wel knap!

    Zeg, incontinentiemateriaal... hoe is het mogelijk? Toch kom ik ook wel hele gekke zoektermen tegen idd zo nu en dan.
    Zouden ze bij google ook aan't dementeren zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het blijft leuk, die zoektermen. Hier zeg ik ook regelmatig: tùùrlijk kom je dan op mijn blog terecht :)
    Met humor de kluts kwijt zijn, petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Misschien zocht je vader dat? ;-)
    Maar idd een vreemde link naar jouw blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe moeilijk (angstig, frustrerend) lijkt me dat. Dat je je afvraagt of je ergens bent, of je ergens heen moet, of je nog moet wachten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zal ook es gaan kijken naar de zoektermen op mijn blog. Wel lachwekkend ja; zou het echt bestaan; incomateriaal voor katten?
    Hé en wat fijn dat je vader het naar zijn zin schijnt te hebben bij de dagopvang, de vlag uit! Leuk dat hij zo enthousiast was, dit bleef hangen dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Moeilijk voor je vader. En voor jou natuurlijk. Iets zoeken en niet weten, wat. Op iemand wachten en niet weten op wie. Pfff. Die zoekthermen zijn idd soms hilarisch. Ik schreef ooit een logje over de tandarts en dat ik me zo bloot voel als er iemand in mijn mond zit te wroeten...toen er iemand via google naar "naakt op de tandartsstoel" zocht, kwam hij bij mij terecht. Whoeaa

    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heftig voor jullie zeg. Het lijkt mij zo erg om het gevoel te hebben dat je op iets wacht maar niet weet wat.
    En die zoektermen, ik vind ze soms zo wonderbaarlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. nou was jouw vader de kluts kwijt, maar duidelijk ook de Googlezoekmachine! ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Och arme paps...steeds op zoek en niet weten waar naar.
    Ja, ik heb ook eens in een logje beschreven met welke vreemde zoektermen mensen op mijn blog terecht komen: o.a. kruisloze pany!! Tja... daar schrijf ik ook wekelijks over!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Meteen even bij mij de zoektermen bekeken......niks geks tegengekomen...... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En sommigen komen hier gewoon ook geheel toevallig terecht...... zoals ik!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge