vrijdag 2 november 2012

geldboompje?

Pap heeft weinig geld nodig, zeker sinds hij geen boodschappen meer doet en ook veel minder op stap gaat dan in het verleden. Toch vraag ik hem regelmatig hoe het is met zijn financiën oftewel de toestand in de portemonnee. Zo ook afgelopen week en als antwoord kreeg ik: 'ik heb nog zeker zeven gulden!'. Ik keek in zijn portemonnee en zag dat het een briefje van tien euro was. 'Zat', vond pap. Wat een verschil met nog niet zo heel erg lang geleden, toen er minstens 100 euro in zijn portemonnee moest zitten wilde hij helemaal tevreden zijn.
Gisteravond - ik ging toch nog maar even langs na alle verwarde telefoontjes 's middags - leek alles in weer in orde te zijn met hem, van verwardheid was geen sprake (meer). 'Heb je nog geld in je portemonnee?', vroeg ik hem. Hij toonde me de inhoud: zestig euro!! Ik heb geen idee waar dit vandaan komt, ik heb hem niets gegeven tussen afgelopen week en gisteren. Op mijn vraag waar zijn geldboompje staat kreeg ik een vragende blik terug ..... Geen idee dus ... 

13 opmerkingen:

  1. Ojee, mijn fantasie slaat op hol! Maar beter zo dan andersom, dat je er 100 euro in verwacht en het allemaal verdwenen is...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zodra je het weet, deel je het met ons, hè? Wij zoeken er ook al zo lang naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan moet je inwendig toch wel lachen hè? Eigenlijk wil je toch wel weten waar het vandaan is gekomen......maar dat blijft vast een raadsel.

    Fijn weekend. (En wie weet wat er morgen in zit....)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha lachen! En ja, als je 'm vindt, die boom, deel het dan even;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. *glimlacht* misschien heeft hij ergens geld verstopt en weer gevonden. Dat sprookje van die geldboom is namelijk écht een sprookje. Jammer eigenlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik weet van een vriendin , haar moeder dat die allemaal geld verstopte, en dan soms heel triomfantelijk riep, nu ga ik de stad in. Ze liet dan haar portemonnee zien en mijn vriendin was regelmatig stomverbaasd hoeveel geld er dan weer in zat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, dat ken ik ook wel.
    In een periode dat mijn moeder echt héél erg verward was, zat ze bij een gesprek van mij en mijn zus. We hadden het over de prijsstijgingen en dat alles toch zo duur werd.
    Mijn moeder liep naar haar kast, toverde een plastic zakje uit haar krulspeldentas en gaf ons allebei een briefje van 25 euro! We hebben er onbedaarlijk om moeten lachen.
    Maar we waren ook stomverbaasd want we hadden al in geen maanden geld voor haar opgehaald!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha ... misschien bewaard hij toch stiekem ergens een oude sok.
    En is ie veel zuiniger dan jullie denken maar sluist hij alles daar naar toe ;-)
    Zonder gekheid: ik ben benieuwd en hoor het graag als het raadsel is ontrafeld.
    Fijn weekend Inge. Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig is het niet andersom, maar ja, ik kan me toch voorstellen dat je je afvraagt hoe het kan...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, waar komt dat geld plots vandaag. Ben je er ondertussen al achter gekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nee, denk ook niet dat ik daar achter kom

    BeantwoordenVerwijderen
  12. toch heel vreemd hé, meestal is het andersom ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De oom van mijn man, die altijd bij zijn ouders heeft gewoond, was altijd al sociaal zwak en op het laatst ook dement. Maar zijn centjes, dat was zijn alles. Hij wilde persé traktement ontvangen. Dan haalde mijn man het uit zijn portemonnee en gaf het hem later weer. Was ergens ook wel schattig.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge