vrijdag 16 november 2012

wat is dat nou?

Gisteren is pap weer naar de dagopvang geweest. Afgesproken was dat ik 's middags zou gaan kijken en kennismaken met de leiding. Zo gezegd zo gedaan. Ik werd er door pap begroet alsof hij me al wéken niet meer had gezien: maedje!! Er werd die middag een lezing gegeven door een non van een kloosterorde uit de buurt maar daar had pap duidelijk geen trek in. Dat vind ik echt niks. Dat is niet leuk, zij bazelt maar wat ... Hij was in plaats daarvan bezig met een legpuzzel. Ik wist echt niet dat hij dat leuk vond, ik zal thuis eens kijken of ik er niet nog een heb liggen die hij thuis kan maken. Het was er heel gezellig: een gemêleerd gezelschap van ouderen, jongeren, mannen en vrouwen, heel goed 'bij' of ietsje meer/minder verward. Er wordt goed geluisterd naar de cliënten voor wat betreft het programma: knutselen, zingen, uitstapjes, wandelen of dingen die cliënten of familie aandragen. Ja, pap zit echt op zijn plek, ik heb het nu met mijn eigen ogen mogen zien.

Pap is meestal gefascineerd door wat ik op of met  de i-phone doe (wil ik ook hebben, kan dat?) en dus liet ik hem wat foto's zien, onder andere deze:



Pap wist niet wat het was: een plattegrond? Een schoen? *chips* pap, het is het ding wat zowat het vaakst kwijt is in je huis! Maar hij is er weer, gevonden en voorlopig weer liggend in de buurt van de televisie. De afstandsbediening. Oh, nooit gezien ... en hij gaat verder met het zoeken naar puzzelstukjes.


11 opmerkingen:

  1. O jeetje... Maar gelukkig heeft hij een heerlijke plek gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, oh... Toch wel heel sneu dat ie dat ding niet herkent als hij het op een foto ziet.

    Ik geef je vader groot gelijk met die lezing van die non ;)

    Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeps... en dat ding is nog wel het heetst begeerde ding in huis waar het de meeste mannen betreft...

    Wat fijn at de dagopvang zo goed bevalt zeg.
    Klinkt echt goed wat je verteld; ik bedoel dat ze er werkelijk op de cliënten en hun wensen ingaan. Dat moet je maar net weten te vinden.

    liefs en een fijn weekend,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh erg he.... wel fijn dat hij legpuzzels maken leuk vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je raakt hem steeds een beetje verder kwijt... Fijn voor je dat je paps het naar z'n zin heeft op de dagopvang.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Inge,

    Wat een goed stukje, dat is inderdaad wat er op een gegeven moment gebeurd:
    voorwerpen worden niet altijd meer herkend al liggen ze vlak voor iemands neus.
    De kleine dingen met grote gevolgen, je weet ze prima onder de aandacht te brengen, knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och, zoiets gewoons en herkenbaars niet meer weten te benoemen...fijn dat de opvang hem goed doet, goed weekend, liefs Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je vader op zijn plek is, het had ook niet heel veel langer moeten duren.. Wat akelig lijkt het me om hem zo achteruit te zien 'hollen'..!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, mij lijkt het ook wel erg om iemand waar je om geeft, achteruit zien gaan. Maar daar zit hij goed, er wordt voor hem gezorgd, dat moet ook wel een geruststelling zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In elk geval heeft hij het naar zijn zin op de opvang. Dat is al heel wat.
    En dat vergeten van gewone dingen hoort er helaas ook bij....
    Sterkte
    Jsnny

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge