vrijdag 21 december 2012

fijne feestdagen en zo ...

Afgelopen week had pap zijn kerstviering van de dagopvang. Eerst gingen cliënten, leiding en vrijwilligers samen eten in een wokrestaurant. Zo had degene die normaal de maaltijden klaarmaakt ook eens vrij. Mooi toch. Daarna was er een heus 'kerstconcert', tenminste zo had ik het in paps agenda geschreven. Want concerten, daar heeft hij altijd zin in! Het was een optreden van een Belgisch koor, zij zongen kerstliederen en ook liedjes in het Limburgs. Hiervoor waren ook familie en vrienden uitgenodigd, het was dan ook gezellig druk. Pap mocht nog met het koor meezingen wat hij vol verve deed ;-) echt leuk! Na afloop vroeg ik hem of hij niet lid wilde worden van een koor: 'ik weet niet of ik daarvoor tijd heb, als er dieren ziek zijn gaan die voor!' Tuurlijk pap, die gaan voor. 
Vandaag kreeg ik telefoon van de zorgtrajectbegeleider: omdat alle papieren nu in orde zijn kan opname plaats vinden zo gauw er een kamer vrij is in het (t)huis van onze keuze. Maar wij (de kinderen) kunnen altijd aangeven dat wij vinden dat het nog niet zover is ..... Indien we vinden dat dit wel het geval is is er ook snel - dat wil zeggen binnen een aantal dagen - een plek vrij, maar dan hoogstwaarschijnlijk niet in het (t)huis van onze keuze. Dat zien we dan wel weer. Belangrijk is dat opname snel plaatsvindt als het nodig is.



Zo, dit is mijn laatste bericht voor dit jaar, ik pak eventjes pauze. Ik wens iedere lezer, anoniem of 'bekend' hele mooie feestdagen en de beste wensen voor 2013.

26 opmerkingen:

  1. Lieve Inge,
    Ik wens jou en jouw familie eveneens fijne feestdagen en hopelijk ook een beetje welverdiende ontspanning.
    Voor het komende jaar wens ik jullie allen het beste, sterkte en geluk.

    Liefs,

    Gabi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker even vrij van alles. Groot gelijk! Gezellige dagen daar en tot over een dikke week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je vader genoot van het concert;) Ook ik wens jouw en je familie fijne kerstdagen en een gelukkig 2013 toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rust even lekker uit. Heel fijne dagen en alle goeds voor het nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniet van je pauze! Ik wens je ook hele fijne dagen en een mooi 2013.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Rust goed uit, ik wens je hele fijne dagen en heel goed 2013!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Even een pas op de plaats.
    Wens je een hele mooie en sfeervolle kerst en alle goeds voor 2013
    Time to relax ;-) Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Altijd weer zo mooi om te lezen wat muziek kan doen met mensen.
    Als ik het goed heb, komt vandaag of morgen je zoon weer thuis, genieten jullie maar lekker van elkaar! Prettige kerstdagen en een gezond, gelukkig 2013. Ellen scrapothekerin.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijne dagen ook voor jou en het allerbeste voor het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook voor jou en je gezin hele fijne dagen toegewenst Inge. Dat 2013 veel goeds mag brengen.
    Groetjes, Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jij ook hele fijne en vooral rustige feestdagen toegewenst.
    Warme groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. insgelijks, ook heel fijne feestdagen voor jou en jouw familie. en hopelijk valt in 2013 alles op zijn pootjes!
    Liefs, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inge voor jou en je gezin en familie hele fijne feestdagen !

    Groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijne dagen en neem lekker je rust. Je hebt het dubbel en dwars verdient!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is een fijne wetenschap om het jaar mee te besluiten. Mocht de nood aan de man komen kan je vader in elk geval terecht.
    Ik wens jou en je familie ook heel fijne feestdagen en een goed 2013.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijne dagen en een krachtig 2013 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Voor jou ook heel fijne feestdagen en ik hoop dat 2013 een fijn jaar voor jou/jullie wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fijne Feestdagen en veel succes bij jullie uiterst moeilijke beslissing.

    Inge : We lezen met veel warmte en waardering je blog.

    Tante Roos Oom Hub.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jij ook fijne feestdagen toegewenst Inge.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik wens je warme en rustige dagen toe. Het is verdiend!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Beste Inge, ik hoop dat we ook in 2013 jouw blogs mogen blijven lezen en ik wens jou en de jouwen heel fijne kerstdagen toe en een heel gelukkig 2013.
    Hartelijke groet,
    Jenni

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik wens jou en de jouwen goede dagen toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik wens je een hele fijne kerst en een gelukkig Nieuwjaar toe. Muziek is een van de waardevolste dingen die mensen hebben als ze gaan dementeren. Ik merk nog elke dag in ons woonzorgcentrum dat dit veel vreugde de rust bij onze bewoners brengt. Vooral de muziek van vroeger, ook al lijkt dit een cliché, blijft een topper.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Fijne kerstdagen lieve Inge. Mooi dat de papieren in orde zijn. Zou niet graag in je schoenen staan om de beslissing te nemen. Gelukkig ben je niet alleen en kun je terug vallen op je broer.
    Succes! Dikke knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Insgelijks Inge, alle goeds in 2013!
    Groet,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge