vrijdag 28 december 2012

nog eventjes 2012

Pap heeft de kerstdagen goed doorgebracht. Hij heeft twee dagen lekker gegeten, en is - volgens hemzelf - dagenlang op stap geweest .... Hij was, zo zei hij, wel een keertje in de war geweest: zijn hele bed lag 's morgens vol met spelden. Op mijn vraag hoe die er dan in kwamen zei hij dat hij ze ergens vandaan had en mee naar bed had genomen. Hij had vervolgens zijn beddengoed buiten uitgeklopt, was daarna bang geweest dat fietsers lekke banden zouden krijgen door die spelden en had ze toen allemaal maar weer opgeraapt. Of dit waar is? Geen idee. Maakt ook niet uit. 

Alweer een droef bericht, helaas. Dit bericht kreeg ik per e-mail van Ellen van de blog Alzheimer: leven zonder dat je erbij bent. Haar man Arsène was al een tijdje zeer ernstig ziek en is op 17 december jongstleden gestorven. Ik heb haar mijn oprechte deelneming betuigd, maar wil het ook hier vermelden voor degenen die (vaker) meelazen op haar blog. Zij heeft sinds augustus geen bericht meer geplaatst op haar eigen blog, het bericht over Marcel (de man van een vriendin) is van toen.



5 opmerkingen:

  1. Pfff, wat is werkelijkheid en wat is zijn werkelijkheid, moeilijk soms. Gecondoleerd Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goshie, zeg, hoe erg! ik las haar blog ook, zal daar een condoleance plaatsen. bedankt om het ons mee te delen Inge.
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, wat triest om te lezen (van Ellen) ik las haar blog ook, en vond het altijd zo mooi om te zien, en lezen, hoe haar man omging met haar moeder. Wat zal ze hem missen!!!!!!
    Gr Els.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge