maandag 17 december 2012

reacties en 'n kapotte deur

Ik waardeer reacties op mijn blog enorm en ik lees ze dan ook allemaal. Wat ik zo jammer vind is als een reactie onpersoonlijk is of lijkt omdat er geen naam onder staat. Ik heb er over nagedacht om anonieme reacties niet meer toe te staan, maar dan wordt de drempel om te reageren misschien te hoog? Dus beste anoniem, ik waardeer wat je hebt geschreven maar zou ook graag je naam willen zien ;-) Verder staat pap al een tijdje ingeschreven in een mooi zorgcomplex, dus dat komt wel goed ... te zijner tijd. En wanneer is die tijd rijp? Pffff, gisteren schreef ik nog dat het allemaal weer redelijk gaat. Vandaag zag ik dat er een slaapkamerdeur kapot is. Kapot getrokken nota bene! Pap heeft alle binnendeuren op de bovenverdieping afgesloten. Vraag me niet waarom, geen idee, maar hij wilde het zo en alle sleutels hangen aan zijn immense sleutelbos die hij altijd en overal bij zich draagt. Toen mijn broer gistermiddag bij pap was was er al commotie over een sleutel van de bijkeukendeur die kwijt zou zijn. Nu heeft iedereen altijd alles gedaan volgens pap, behalve hijzelf. Dus ook die betreffende sleutel kwijt gemaakt. Na enig zoeken bleek de sleutel 'gewoon' in paps broekzak te zitten, los van de bos. De deur kon weer open en alles werd rustig .... Blijkbaar heeft pap naderhand ook boven gezocht naar sleutel(s) die hij niet meer kon vinden en toen heeft hij de deur maar met  geweld geopend. Jeetje, onze vader die zomaar iets kapot maakt in zijn eigen huis! De man waarvan wij vroeger nog geen spijker in de muur mochten slaan om iets op te hangen op onze eigen slaapkamer!
Ik heb dus nu alle sleutels van alle binnendeuren afgehaald en ergens veilig weggelegd. Ben benieuwd wanneer hij belt met de vraag wie die deur boven toch heeft gesloopt, want zoiets zou hij dus nooit doen .....

12 opmerkingen:

  1. Ik vind geheel anonieme reacties soms ook wat lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mhm, ja, beter weg doen die sleutels...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach gossie wat maak je toch schrijnende dingen mee zo nietwaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi. hi. dat de schuld aan een ander geven herinner ik me ook goed. Soms echt grappig, andere keren behoorlijk hinderlijk. Goed gedaan met die sleutels.
    Op naar de volgende verrassing:-)
    Sterkte,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het heel triest, vooral voor jullie, Inge.
    Dit is niet de paps zoals je hem kent.
    Een goede oplossing wat die sleutels betreft. En zo is er telkens iets anders.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij heeft wel eens dingen gedaan die best een beetje lachwekkend waren. Maar dit is toch wel van heel andere orde.
    Ik vind het ook schrijnend om te lezen, ook omdat ik de wanhoop die hij moet voelen voor hij overgaat tot deze acties zo treurig vind.
    Sterkte Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jee, dat is toch moeilijk en verwarrend.
    Goed opgelost zo, sterkte en groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi Inge
    Ik lees al een tijd mee.Snap mensen die anoniem willen blijven. Het is een gekke wereld.Jij hebt er geen moeite mee. Ik vind het ook jammer dat je vader niet anoniem is gebleven. Moet vaak aan je filmpje denken die je op de site hebt gezet. Heb ook vier jaar mn vader verzorgt maar heb hem altijd beschermt. Hij zou het verschrikkelijk hebben gevonden dat de hele wereld hem op deze manier zou zien.Ik wens je veel sterkte in deze moeilijke periode.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. het leven met jouw pap is 'blijven zoeken naar oplossingen'. best wel een zware karwei Inge! heel knap en moedig dat jullie al die inspanningen blijven volhouden om pap zo lang als mogelijk in zijn eigen huis te kunnen laten wonen! groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Inge,

    Het hoort helaas bij het leven (in reactie op Anoniem). Mijn vader glijdt langzaam af, heeft helaas nog veel heldere momenten. Ik zeg helaas omdat dit behoorlijk pijnlijk is. Maar ik leer veel van je blog, herken ook veel en blij met alle berichten die je over je vader wilt delen. Alle berichten tonen grote betrokkenheid, respect en liefde voor je vader. Je bent zo bezig om voor hem de beste keuze te maken, heel erg mooi om te zien. Kan me niet voorstellen dat je vader niet trots zou zijn dat hij zo'n betrokken dochter heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Goh, dat is vervelend. Hoop dat het bij deze ene deur blijft.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge