donderdag 24 januari 2013

aan het werk of thuis?

Ondanks het feit dat het plasje in orde was, dus ondanks feit dat de antibiotica is aangeslagen is pap weer enigszins de weg kwijt. Hij belt me een flink aantal keren. Een van die keren vraagt hij me om de praktijk te bellen zodat ze hem kunnen komen halen. Als ik zeg dat ze hebben afgebeld omdat hij vandaag niet meer hoeft te werken (...) merk ik dat ik de plank heb misgeslagen: 'ze moeten me hier komen halen, ik wil naar huis!' Dan toch maar zeggen zoals het is: 'je bent thuis pap, ze hoeven je niet te komen halen ...'. 'Ach, da's waar ook, ik ben thuis. Dat komt omdat ik me verveel'. Om nu weer richting hem te rijden heb ik geen trek, dus ik vraag of de televisie aanstaat. 'Nee? Dan zet de die maar aan, dan heb je iets om naar te kijken en te luisteren' Toch wat geleerd ;-)

krant en televisie: voldoende prikkels!


16 opmerkingen:

  1. Je hebt er van geleerd, helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bah, naar. Lastig ook om daar een juiste reactie op te geven. Waar doe je goed aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En dan inderdaad maar hopen dat je het goede zegt... Wat schrijf je het toch altijd mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lastig wel, om altijd de juiste snaar te raken / het juiste te zeggen.. Maar super.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me bijna een logische aanpak als ik dat stukje over Anneke van der Plaats lees.
    Goed toegepast door jou!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zou ook mijn eerste reactie zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als ik jouw vader zo zie zitten dan denk ik aan de mijne...en hoe moeilijk ik het zou vinden als ik in het zelfde schuitje zou zitten....maar blij dat ik hem nog had.....toen ik jouw post las, kreeg ik tranen in mijn ogen en ik denk dat is het gemis......liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moeilijk hè, Marjon. Ik ben blij dat hij er nog is, hoe moeilijk het ook is/wordt.

      Verwijderen
  8. Wat schrijf je altijd mooi over je vader. Respect hoor!

    Ellen (Zwitserland, kan niet inloggen)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een ontroerend stukje weer!
    Niet makkelijk om altijd het juiste antwoord te vinden....
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik herken steeds opnieuw dat wat je schrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. het blijft toch flink energie van je vreten hé die zorg om je vader!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Inge,

    Ik heb een kijktip voor je

    http://www.destentor.nl/regio/zutphen/film-zutphenaar-18-op-tv-1.3625366

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je tip! Mooie documentaire, en ontzettend herkenbaar!

      Verwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge