vrijdag 11 januari 2013

eindelijk weer een bericht

Hoog tijd voor weer eens een bericht. Ik wilde wel schrijven maar het ging echt niet:  ik was deze week geveld door de griep na de twee voorafgaande  weken al snipverkouden te zijn geweest. Jeetje, wat had ik het zwaar ;-) Afgelopen maandagochtend nog boodschappen gedaan voor pap, daarna direct het bed in gedoken, dinsdag nog even een plasje van hem weggebracht om op kweek te laten zetten, en direct daarna weer het bed in om er zo ongeveer vanmorgen weer uit te komen. Slapjes maar weer redelijk monter. Gelukkig. MS en griep is geen geweldige combinatie, vandaar dat ik het deze keer echt goed heb proberen uit te zieken. Scheelt natuurlijk dat ons gezinnetje flink uitgedund is door studie, elders wonen  en vakantie en dat mijn man helemaal geen punt maakt van alweer een avond zonder fatsoenlijke maaltijd. Maar genoeg over mij. Terug tot de orde van de dag. Het plasje .... Pap is alweer een aantal weken behoorlijk de weg kwijt en belt aanhoudend op over het zoeken naar mijn moeder, het willen gaan werken, het niet weten waar deze of gene woont en het inpakken cq verstoppen van diverse (lees: de meest idiote) spullen. Maandagavond werd het echt te gek, toen belde hij 's avonds (heel) laat op: 'Zeg, die mensen moeten weg uit de meterkast. Ik wil ze niet meer. Ze mogen hier niet meer komen. Ik ben hier de baas! Morgenvroeg om 8 uur moeten ze weg zijn!'. Mijn man had hem aan de lijn en heeft hem gerustgesteld dat we 'ze' morgenvroeg zouden komen weghalen .... Dit was voor mij het teken om zijn urine te laten nakijken op een blaasontsteking.  's Dinsdags ben ik, zo goed en kwaad als het ging, naar hem toe gegaan, heb hem in een potje laten plassen, heb dit weggebracht en ben vervolgens helemaal vergeten om de volgende dag te bellen voor de uitslag. Woensdagavond belt mijn broer: 'zeg, hier is medicatie afgegeven voor pap, weet jij daar iets van?' . *Chips*, de urine .... helemaal vergeten om voor de uitslag te bellen maar gelukkig is het recept doorgestuurd naar de apotheek en op de goede plek (broer) bezorgd! Pap heeft dus een blaasontsteking. Hopelijk gaat een en ander beter nu hij een kuurtje antibioticum heeft.
Gisteravond belde pap weer een aantal keren om te vertellen dat hij weer thuis was van de dagopvang. Hij zelf heeft het trouwens nooit over 'dagopvang' of 'dagbehandeling', hij is altijd 'ergens' geweest. Ik vraag altijd hoe het was, gisteren zei hij dat het 'ernstig was, ja ernstig ...' geen idee of dat positief of negatief is. Hij wilde ook weten of hij volgende week nog zo'n afspraak had. Ik had geen fut om te vertellen dat hij er de volgende week en de weken daaropvolgend twee keer naar toe gaat. Ik maakte me er dus vanaf door te zeggen dat ik het niet wist, waarop hij antwoordde: 'dan ga ik wel werken, want dat doe ik eerlijk gezegd liever ....'. Gelukkig weet hij dat maandag niet meer als hij weer wordt opgehaald ....

15 opmerkingen:

  1. Hoe werkt dat als jouw vader het heeft over de mensen in de meterkast jij dan aan een blaasontsteking denkt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ken hem langer dan vandaag ;-) Moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet altijd door heb, maar nu vond ik het toch echt tijd voor een urine-controle. Het hebben van waanidee(ën) komt vaker voor bij ouderen met een (blaas)ontsteking.

      Verwijderen
    2. Ooo. Ik begreep het verband ook al niet zo (-;

      Verwijderen
  2. Vervelend Inge die griep, gelukkig krabbel je de berg weer op. Sterkte!
    Gelukkig liep het goed af met de medicijnen en de blaasontsteking. Je kent hem maar al te goed dat je dat aanvoelt dat er iets mis was.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beterschap, Inge. Hier is het nu een ziekenboeg. ;o(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte met de griep. VErvelend, zo'n hardnekkig iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Doe nog maar rustig aan hoor Inge. Voor je het weet loop je een hele winter te snotteren.
    Goed dat je zo alert hebt gereageerd op de toestand van je pa.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Inge,
    Goed dat je de tijd nam om wat uit te zieken...rust nog maar wat!
    Is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan gezien de situatie met je vader...
    Gelukkig krijgt je vader nu medicatie voor zijn blaas, hopelijk neemt de verwardheid wat af nu!
    heel veel liefs
    en laat je maar eens goed verwennen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziek zijn is maar niets....en je moet er inderdaad aan toe geven. Maar ja, dat gaat eigenlijk niet want alles draait door. Heb jij geen griepprik gekregen?

    De symptomen van je vader en blaasontsteking heb ik inderdaad meer gehoord. Uitdroging is ook zoiets...mijn schoonvader was ooit geopereerd en werd heel agressief, paste totaal niet bij hem. Bleek hij uit te drogen...Zo leren we steeds bij.

    Beterschap!

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Normaliter krijg/kreeg ik nooit de griep, dus nee, geen griepprik. Maar m.i.v. komende herfst dus wel ....

      Verwijderen
  8. wat je vader heeft noemen ze een delier.
    beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Pfff hij is inderdaad wel een beetje de weg kwijt :-(
    Dat jij zelfs vanuit je bed nog denkt aan een blaasontsteking ... Hoe goed ken je hem !!!
    BETERSCHAP Inge pas vooral ook goed op jezelf.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. zo, weer iets bijgeleerd in verband met blaasontsteking, had ik nog nooit gehoord.
    hopelijk heb jij jouw vies beestje ondertussen overwonnen en ben je terug te been!
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge