maandag 28 januari 2013

nieuwe glazen

Afgelopen woensdag besloot ik om gezellig samen met pap de stad in te gaan. Ik moest daar nog een paar dingetjes ophalen en regelen en voor pap zou het een welkom uitje zijn. Konden we meteen zijn ogen laten opmeten, dat was namelijk al een geruime tijd geleden voor het laatst gebeurd. Hij had nog net niet zijn jas aan toen ik bij hem kwam, maar voor de rest was hij helemaal klaar! Het is vies koud buiten dus ik wil dat hij z'n handschoenen meeneemt:  'ach wat, zo koud is het toch niet?' Maar dochters wil is wet .... 'Gezellig, zo samen met m'n dochter op stap. Dat komt niet vaak voor. En dan ook nog met de auto, toe maar!' Alsof we nooit samen ergens naar toe gaan, en alsof hij nooit bij mij in de auto zit. Ik zwijg ;-) We zijn nog geen 5 minuten in de stad of hij moet al plassen. Daar heb ik dus niet aan gedacht voordat we op pad gingen. We gaan dus eerst naar de opticien en gelukkig zijn ze daar erg klantvriendelijk zodat pap gelijk kan gaan plassen. Zijn ogen zijn behoorlijk in sterkte achteruit gegaan en dus  moeten er nieuwe bifocale glazen voor zijn bestaande montuur worden besteld. Ik vraag gelijk of ze ook zijn naam in het montuur kunnen graveren o.i.d. zodat de bril later niet kwijt kan raken als hij hem in het nieuwe (t)huis ergens laat liggen.
Thuis gekomen wil ik de televisie voor hem aanzetten, maar dat lukt niet: ik zie alleen maar blauw beeld.  Voor degenen die mij vrij goed kennen is dit geen verrassing: ik heb weinig op met techniek, het lukt me thuis 9 van de 10 keer niet om de televisie aan te zetten. Oeps .... Maar ik kan nu even niet de hulp inroepen van man (hij is een paar daagjes weg) of zonen dus moet ik het zelf maar oplossen. Tja, en waar begin je dan. Stekker controleren: ja, ingestoken. Kabeltjes controleren: euh, ingestoken maar geen idee of dat op de goede plek is. Dus ik trek een plugje uit en probeer het op verschillende plekken in te steken en bij de 4e poging is het 'bingo'. Pap heeft weer beeld! Ik zet Nederland 1 op en hoop dat pap televisie blijft kijken zonder stekkertjes uit te trekken of ergens in te steken. En ik kan naar huis. Thuis waar de televisie in de woonkamer geen beeld heeft en die op de slaapkamer geen geluid. Erg hè .... Eventjes puzzelen dus, maar dat moet toch kunnen lukken?

6 opmerkingen:

  1. Slim van dat graveren! Ik hoor wel eens over zoektochten naar brillen, rollators ed ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het wel leuk was zo op stap, en nu maar zie je wel, je kan altijd meer dan je denkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan is het maar goed dat de ogen werden gemeten, slecht zicht is ook niet handig.
    Wat de t.v Betreft ben ik ook niet handig. De technieken veranderen ook. Ik heb soms ook moeite om er wat op te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat graveren is inderdaad handig. Het helpt echter niet tegen het wegleggen op plekken waar je het niet verwacht. (Zoals bij mijn moeder: haar kunstgebit, gerold in papier, tussen de muur en koelkast gestoken:-)
    Ja, die t.v. Ook hier een onhandig mens met zulke dingen.
    Goed dat je hem toch aan de praat kreeg!
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wist zelfs niet dat dat kon, je naam graveren in je bril. Slimme tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toe aan een nieuw kunstgebit? Laat ook daar de naam in graveren!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge