zaterdag 23 februari 2013

de dagbehandeling

Het wordt lastiger, het gaan naar de dagbehandeling of dagbesteding of dagopvang. Niet alleen uit oogpunt van pap maar ook uit oogpunt van hen. Ze merken dat pap toch wel erg achteruit is gegaan sinds hij er komt, en dat is nog geen half jaar. Hij wil regelmatig niet met de auto mee als ze hem komen halen, dat was wel duidelijk. Maar hij is daar ook vaak onrustig, vaak al na een half uur. Wordt dan boos, wil naar huis. Het gaat dus niet echt lekker. 'Het gaat hier niet meer lang goed' zegt Elly als ik haar spreek. Ik hoop dat het zo lang goed blijft gaan tot hij een plek krijgt in het nieuwe (t)huis. ... Hij heeft er ook vaak een bloedneus. Dat weet ik, dat is iets wat al jaren zo is, maar pap bagatelliseerde dat altijd met een 'ach wat, da's niks'. Maar daar is hij twee keer per week een hele dag en dan valt zoiets echt goed op. Door de bloedverdunners die hij slikt blijft het ook bloeden. En ik kan me zo voorstellen dat dit geen prettig gezicht is. Ik spreek met haar af dat ik een afspraak maak bij de huisarts om dit te bespreken. Ik wil hem sowieso inlichten over de situatie zoals het nu is: het hoog op de wachtlijst staan in verband met het nieuwe (t)huis en het mentorschap- en bewindvoering-gebeuren. Kan ik gelijk het zo vaak moeten plassen van pap aankaarten. Zowat ieder half uur moet hij héél hoog nodig naar de wc. Hij drinkt wel veel (thee), maar dit lijkt met toch niet normaal. Gelukkig gaat het nog altijd goed. Nou ja, redelijk goed dan. Op een enkel ongelukje na. 

9 opmerkingen:

  1. Manlief heeft ook vaak een bloedneus dankzij de verdunners. Knap vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt nu wel erg zorgelijk Inge. Voor alle "partijen" moeilijk.
    Ik hoop dat er voor jullie snel duidelijkheid komt wanneer hij naar zijn nieuwe (t)huis kan.
    Succes bij de huisarts misschien kan hij / zij nog iets voor jullie betekenen.
    Fijn weekend! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het gaat nu best wel hard achteruit met je vader. Ik hoop dat hij snel zijn plekje krijgt in het huis....

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zorgwekkend is waar ik aan denk. Héél vervelend.
    Hoop dat de huisarts iets kan betekenen in deze.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat gaat het hard met je vader! Een hele zorg voor jullie. Ik hoop dat er snel een plekje voor hem is, maar dat zal ook niet zonder slag of stoot gaan, vrees ik..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Treurig dat het zo snel gaat met je vader....hopelijk komt er snel een oplossing en voelen alle partijen
    zich er goed bij...
    Ik duim alvast mee!
    Ps. hopelijk vindt de huisarts een oplossing voor die bloedneus.
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Elke keer als ik hier kom lezen, denk ik aan mijn vader. Inmiddels is het al bijna twee jaar geleden dat hij overleden is. Maar elke stap die jullie nu moeten zetten, had ik ooit ook. Verschil was dat ik enig kind was( met wel een enorm fijn helpende man). De stap naar het verpleeghuis heeft nog lang nagedreund. Ik wens je alle sterkte en steun die je maar mag krijgen. Wat ook heel belangrijk is: geniet van alle fijne,kleine dingen, al is het maar een hand die je nog even vast kunt houden, of een lieve glimlach.

      groetjes, Franca.

      Verwijderen
  7. Ik hoop dat de huisarts wat voor je kan betekenen , veel sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Erg jammer dat het niet zo goed gaat. Hoop dat er snel verandering komt en dat de huisarts wat voor hem kan betekenen. Veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge