vrijdag 1 februari 2013

en nog meer over Alzheimer

Ik las er al iets over op Menno zijn blog, maar bij mij deed de link het niet dus ik deed er verder niets mee. En toen las ik gisteren in een Duitse krant een artikel over deze film van filmmaker David Sieveking over zijn dementerende moeder Gretel en ging ik op onderzoek op YouTube. Voor geïnteresseerden: David Sieking bespreekt zijn film en boek aanstaande zaterdag 2 februari in Aken in het Eden-Palast aan de Franzstrasse om 20.00u. 



Deze tip kreeg ik van Angelika, waarvoor dank! 'Slietoazie aan 't benul' van Bert Hadders en de Nozems.



5 opmerkingen:

  1. Ach, die eenzaamheid in dat tweede filmpje. Hartverscheurend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi... het tweede filmpje heb ik even bekeken, het eerste nog niet.
    Hartverscheurend, zoals Marja al zei.
    Jeetje... en dan maar hopen dat ze de verkeerde niet treffen in al hun ontreddering.
    Ik vind het doodeng.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ze bekeken. En vooral het tweede filmpje maakte de tranen weer los. Wat een herinneringen komen weer boven.
    Ik ben er nog steeds niet over uit of ik dit soort filmpjes nu nog moet bekijken of niet. De herinnering aan mijn vader en moeder in hun laatste jaren gaan nooit meer weg. Maar of ik het verdriet steeds weer moet opzoeken weet ik niet echt....
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi klinkt zo gek.. maar toch is het wel een beetje zo...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi is een "gek" woord maar toch voelt het zo...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge