maandag 4 februari 2013

nieuwe glazen (2)

Vrijdag waren de nieuwe glazen voor paps oude brilmontuur binnen. Ze moesten alleen even op maat worden gemaakt. Normaal duurt dat niet zo lang maar omdat ook nog een soort van manchetje met paps naam erop zou worden gemaakt zou een en ander iets langer duren. Een halve dag ongeveer. Dus 's morgens de bril opgehaald en weggebracht. Ik had zijn poetshulp geïnstrueerd: 'Als pap toch zijn bril zoekt dan weet je dat je niet mee hoeft te zoeken. Zeg hem maar iedere keer dat Inge ermee weg is en dat hij 'm vanmiddag weer terugkrijgt'. Hij heeft geen reservebril meer volgens mij. Die heb ik laatst allemaal weggedaan omdat hij regelmatig met 'n oud montuur met glazen in verkeerde sterkte rondliep. Groot was 's middags mijn verbazing toen hij toch weer een (heel) oud montuur op zijn neus had staan. Waar hij die weer heeft uitgehaald, geen idee. Blijkbaar kan hij er goed door kijken want hij klaagt niet. Hij klaagt pas op het moment dat hij zijn eigen bril met de nieuwe glazen op de neus heeft staan: 'ik kan al de hele dag niks lezen'. Schrikmoment .... het zal toch niet? Maar dan laat ik hem een stukje lezen en dat gaat prima! 

5 opmerkingen:

  1. Blij dat het zicht in elk geval weer helder is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer verstandig om de naam erin te laten zetten. Je kunt nooit weten wie er nog eens mee aan de loop gaat... 0_0

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Inge, ik heb even rondgekeken hier - je hebt een heel ander leven dan de Achterbergen, maar zeker niet minder avontuurlijk. Knap hoe je schrijft over dit soort gevoelige dingen...
    Op mijn blog heb ik een antwoord op je vraag over de recepten gezet. Misschien vind je het leuk om ze te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig dat hij dan toch weer een bril heeft gevonden. Mooi dat het zicht weer goed is. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bijzonder he , hoe ze dan altijd weer dingen vinden. Fijn dat de nieuwe bril goed leest.
    Rustig aan voor jou en een hele fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge