dinsdag 19 maart 2013

de poppen aan het dansen

Vanmiddag kreeg de WMO-hulp de schrik van haar leven: toen zij bij pap binnenstapte kwam er net een vent - een indringer - de trap af die duidelijk met verkeerde bedoelingen op de bovenverdieping was geweest. Hij mompelde iets van 'riolering ....' en verdween door de deur naar buiten. Duidelijk door haar gestoord in zijn onfrisse bezigheden. En pap? Die stond erbij en snapte er niets van .... 'Dat stond toch in de krant dat er iemand langs kwam voor de riolering?'. Hij had zomaar iemand binnengelaten, iets waar we al een tijdje bang voor waren en waarom diverse maatregelen om te proberen dit te voorkomen waren getroffen. Helaas pindakaas. 
Het was een hele consternatie daar in huize pap: WMO-hulp, kleinzoon, rinkelende telefoon...... en tussendoor ook nog iemand die pap kwam ophalen voor de dagopvang. 
Vanuit mijn vakantieadres heb ik vanmiddag geprobeerd om te regelen wat al langer onvermijdbaar is, maar wat nu echt moet gebeuren, en dat is opname in een kleinschalige opvang waar plek voor hem is. Hij was al urgent maar is door dit voorval nu gepromoveerd tot zeer urgent .....
Politie is inmiddels langs geweest. Het lijkt erop dat er niets weg is. Er ligt sowieso niets meer van waarde in huis, en al zeer zeker geen geld of sieraden. Maar of iemand met verkeerde bedoelingen dat gelooft? 
Shit chips ...

20 opmerkingen:

  1. Ongelooflijk, wat loopt er toch een tuig rond. Een geluk bij een ongeluk dat de WMO-hulp hem "onderbrak". Jammer, dat dit nu net de druppel wordt he. Sterkte Inge.
    Groetjes, Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat naar....wat een eikel die boef, msbruik maken van oud en zwak en vergeetachtig... Maar ja, dat oort bij bief zijn misschien. Toch schrik ik er altijd weer n dat het gebeurt. En nu metveel gevolgen voor je vader waarschijnlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jemig, dat is schrikken. Wat een rotmanier om ineens van urgent naar zeer urgent te gaan. Je mag rustig "shit" schrijven en roepen. Ik zou er ook compleet van in paniek schieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh jakkes wat afschuwelijk! Wat ongelooflijk triest ook. Nu komt alles wel in een stroomversnelling hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Afschuwelijk! bah wat moeten andere mensen toch in iemands huis?
    Je mag inderdaad gerust shit roepen....zou ik ook doen want door zo'n weirdo gaat nu alles
    plots veel sneller meten.
    Veel sterkte!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, gruwelijk. Je zou zo'n indringer toch!!! Voor de riolering, ammehoela. Ik word er hier op m'n bankje gewoon ontzettend boos van. Wat voel je je dan machteloos, hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat erg Inge! Wij begrijpen niet dat mensen dit soort dingen uithalen maar helaas lopen
    er teveel onfrisse figuren rond in ons landje. En je kan het je vader niet kwalijk nemen...arme man, is zich van geen kwaad bewust.
    Toch verschrikkelijk dat zo'n onguur type er nu voor zorgt dat jouw vader sneller uit zijn
    huisje vandaan moet? Zijn vertrouwde omgeving die opeens niet meer betrouwbaar is. Ik kan er gewoon
    niet tegen dat dit gespuis rondloopt. Grrrr.

    Veel sterkte,
    groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat verschrikkelijk. Ik las vorige week dat inbrekers ook vaak die sleutelkastjes openbreken, die voor de thuiszorg gemonteerd worden. En dan "gewoon" met de sleutel naar binnen stappen. Sterkte met wat komt!!!

    Ellen

    scrapothekerin.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gátverdamme. Het zou vroeg of laat moeten gebeuren idd. Bah. Sterkte daar. Liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik had 2 weken geleden ook iemand aan de deur met een l*l smoes dat de riolering in deze wijk er erg slecht aan toe was en meneer (beetje helemaal wat onguur typeje) had een geweldige aanbieding van een contract. Die heb ik ook zei en dat is opr*tten...
    Ik kan me je bezorgheid goed voorstellen,oef, schrikken hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. He bah, wat akelig dit zeg. Moet niet veel langer meer duren zo. Ik hoop dat er snel een plekje is. Sterkte hoor, ook voor jullie. Want het is niet niks om dit allemaal te moeten doormaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een figuren lopen er rond, misbruik maken van oudere mensen. Wat schrikken zeg!
    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel erg dat ze dat doen bij deze kwetsbare mensen. Heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Inge, ik volg al heel lang je blog maar dit is toch de druppel. want zoals je zegt wie gaat het geloven dat er niets is? of dat het sowieso iemand geweldadig is die binnenkomt. Het zou ook kunnen rondgaan. Als ze maar rap plaats hebben voor je papa, want het is een zeer zware last op je schouders. En met dit voorval heb je nog meer zorgen. Goede moed wens ik jou en je familie. Alfy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een lafaard!
    Nu is het gelukkig goed afgelopen, maar wat als de hulp later was gekomen?
    Wat een zorgen voor jullie! Veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jee...wat een rotervaring. Je weet natuurlijk dat er zulke ellendelingen rondlopen maar je denkt er nooit aan dat je er op zo'n manier mee geconfronteerd kunt worden. Schoften!
    Hopelijk kan je vader nu echt snel worden opgenomen. Het wordt hoog tijd.
    Voor jullie zometeen in elk geval de geruststelling dat hem daarginds deze nare voorvallen niet meer overkomen.
    Sterkte.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat vreselijk, zeg! Ik ga maar niet zeggen wat ik van die meneer vind -laten we het netjes houden- maar potverdorie, het markeert wel een tijdperk van voor en na.

    Sterkte met alles..!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge