maandag 4 maart 2013

humor versus kommer en kwel

Het is wel eens kommer en kwel in huize paps, maar gelukkig lachen we ook veel. Niet alleen om maar zeer zeker ook met pap. En vaak lacht hij om het hardst! Dingen die niet staan waar ze normaal staan is humor, toch? We, pap en ik, hebben er in ieder geval hartelijk om gelachen. Ook om paps antwoord: Ja, het strijkijzer staat daar omdat het dan droog blijft .....


Afgelopen weekend was het helaas weer raak met bellen. Ik zelf denk dat onze gesprekken met hem over een aanstaande verhuizing de trigger zijn maar zeker weet je dat nooit. Ik denk dat flarden van deze gesprekken bij hem blijven hangen en 'gewoon' een eigen leventje gaan leiden in paps brein en gedachten, daar worden gekoesterd om er vervolgens op een andere manier naar boven te komen. En dan gaat hij bellen: de hele lijst, van onder naar boven en omgekeerd. En dan niet een keer maar meerdere keren. Tot dat je denkt 'ja, hallo, zo is het genoeg' en dus niet meer opneemt. Ik spreek hier voor mezelf maar weet bijna zeker dat anderen op de lijst het net zo ervaren en doen.

WhatsApp tussen broer en zus:
Inge:
Met pap weer gepraat over verhuizen en dat ik komende week met hem ga kijken in het (t)huis. Jij praat ook met hem hierover? Ik zeg altijd dat jij in zijn huis gaat wonen en dan is het goed :-)
P: 
Hahaha dat vraag hij ook altijd aan mij. En dan zeg ik ja, ik kom dan 'hier' wonen. Ik zal er ook met pap over praten.

Later die avond:
P:
Hij belde net weer: 'Hoi Pietje, met pap. Kun je mij eens vertellen of mijn moeder en Tilla en zo nog leven? Anders bel ik ze voor niets ....' 
Nee pap, die zijn al 40 jaar dood.
'Hoelang?? Maar goed dat ik het even heb na gevraagd ....'

Hij heeft mij vanavond ook al -tig keer gebeld (opmerking: ik (=Inge) zat in de schouwburg bij een voorstelling van Acda en de Munnik te genieten, met mijn gsm op 'uit') en geklaagd over de kerkklok. Daardoor krijgt hij steeds bloedneuzen en de vorige bewoners zijn daardoor al verhuisd. Waar hij vandaan komt gebeurt dat niet (opmerking: daar woonde hij pal naast een klooster ..... :-)  ). Hij wil daar geld voor hebben. Schadevergoeding. Maar ze geven bij de kerk niet thuis. 
Gaat lekker met hem vanavond ...




13 opmerkingen:

  1. Jullie hebben je handen vol, of niet soms?

    Mijn vader had vrijdag een opmerking: 'Wat ben ik dom hé?' En híj lachte daar het hardste om, ik heb eerst iets weggeslikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat jullie ook nog kunnen lachen, dat moet ook,
    anders hou je dit echt niet vol.


    Sterkte maar weer.
    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms kun je er maar beter om lachen anders is het niet vol te houden.
    Maar van dat strijkijzer is toch ook grappig?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi Inge, hier ben ik terug, de 3 weken vakantie zijn weer voorbij.
    de situatie met jouw pap is schrijnend maar desondanks vaak grappig, toch hoe jij er over vertelt. zolang je er zo kan tegen aan kijken blijft het dragelijk, toch?
    hartelijke groet, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Poeh... Onbegrijpelijk soms hoe hij van de hak op de tak gaat en denkt. Ik ben blij dat het strijkijzer veilig staat, toch wel erg belangrijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Never a dull moment. Al zal je daar wel eens hevig naar verlangen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb diep respect voor jullie Inge.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ikzelf moest wel lachen om dat 'Hoelang?? Maar goed dat ik het even heb na gevraagd ....!
    Deed me weer denken aan mijn moeder die vroeg waarom ze van geen van haar zussen en broers (11 in totaal) een overlijdensbericht had gehad. Dat had ze zelf immers wel gestuurd!:-)
    Het is goed om af en toe te lachen om absurde dingen. Dat maakt dat de zaken niet te zwaar worden.
    Succes met alles.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij heeft gelijk, daar staat het droog. Maar wel lastig dat hij niks meer weet en inderdaad raakt hij in de war door de aankomende verhuizing. Gelukkig kunnen jullie er soms met hem om lachen. Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super dat jullie er ook samen om kunnen lachen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het wel heel fijn dat jullie je humor behouden, ik moet ook regelmatig lachen als ik lees over de avonturen"van je vader maar ik snap dat het als directe betrokken heel anders is.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat de humor er nog steeds in zit. Maar tegelijkertijd.. Potverdorie...!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ach gossie die reactie: 'Maar goed dat ik het even heb na gevraagd ....' vind ik toch wel heel aangrijpend.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge