dinsdag 17 september 2013

jarig en wat heb ik het druk ....

De afgelopen weken waren voor mij erg (oftewel veel te) druk. 




Mijn middelste gaat studeren in Brussel, samen met hem bezocht ik een aantal keren deze mooie stad op zoek naar een 'kot'. Het heeft wat tijd gekost, ik versta, spreek en snap nog altijd geen Frans en vele Brusselaars geen Nederlands, maar we zijn geslaagd! Als gevolg van dit intensieve zoeken was ik niet in de gelegenheid om het verjaardagsfeestje bij te wonen dat mijn middelste broer bij zich thuis had georganiseerd voor pap. Jawel, pap heeft verjaard: 84 is hij inmiddels! Volgens mijn broer: 

Het kon niet beter lopen. 
Pap vond het geweldig en heeft natuurlijk weer gezongen. 
Hij heeft er heel erg van genoten en heel goed gegeten 
kortom een perfecte verjaardag. 

Gelukkig maar, want ik had me van te voren best wel zorgen gemaakt: wat als hij naar de wc moet? Wat als hij een 'ongelukje' krijgt? Wat als hij onrustig wordt? 's Avonds zijn we natuurlijk wel langs geweest in het (t)huis. We hebben pap gefeliciteerd:  "Oh, ben ik jarig?" en gevraagd hoe zijn dag was geweest, maar de herinnering aan de dag was al weer weg ...
De volgende dagen stonden in het teken van onze oudste en jongste in Riga. Gelukkig hoefden we bij hen niet op kamerjacht want dat hadden de heren prima geregeld. We hebben genoten van hun gezelschap, weer veel gezien en gelopen, spulletjes gekocht om hun verblijf 'op te leuken', langs de universiteit gereden, naar zee geweest, lekker gegeten, kortom: het was leuk en fijn en dodelijk vermoeiend ...

machtig mooie stad

en prachtige stranden op nog geen half uurtje rijden
Vanmiddag ga ik naar pap. Ik zal hem de foto's van zijn kleinzonen laten zien. Hij herkent ze gelukkig nog, alleen de namen hè, da's wat veel gevraagd. 
By the way: deze blog staat nu ook genoemd op de site van Alzheimer Nederland. Ik zag dat ik daar in goed gezelschap ben van Menno (Menno Drenths') en Simone (Bonne & Co), hun blogs staan ook links in het rijtje van mijn Alzheimer-blogs.

12 opmerkingen:

  1. Twee in Riga en een in Brussel. Dat wordt wel stil in huis. Wat studeren de oudste en jongste ook alweer?
    Nog van harte gefeliciteerd met je paps en met het vinden van een kot voor je middelste.
    Nu even uitrusten en bijkomen van alle drukte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je vader! Wat leuk de kinderen naar het buitenland zeg! Maar hoe is het voor jou ;-)?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met je vader! Fijn dat hij zo genoten heeft van zijn feestje.
    Dat zal wel stil voor je worden Inge, alle kinders zo ver weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Riga? Wow, das niet naast de deur zeg. Wel tof om daar nou eens te komen. Last van het lege nest syndroom al?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met je vader, wat jammer dat hij de herinnering zo snel al weer kwijt is..
    Het is wat hè, als je kinderen uitvliegen en dan helemaal naar Riga.. fijn dat je er even naar toe kon!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd met je vader!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog gefeliciteerd met jullie vader/schoonvader en opa. Dat is een eind weg voor studie. Ik vraag me af wat je daar kunt studeren. Wat zal het stil zijn nu bij jullie als ze allemaal de deur uit zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nog gefeliciteerd met jullie vader/schoonvader en opa. Dat is een eind weg voor studie. Ik vraag me af wat je daar kunt studeren. Wat zal het stil zijn nu bij jullie als ze allemaal de deur uit zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Van harte gefeliciteerd met je vader

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat je op die site vermeld staat. En mooi zeg, dat Riga en die stranden zo vlakbij! Ik ga ook! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hai Inge,
    Een hoop beweging daar bij jou. Altijd fijn als ik goeie dingen bij jou lees!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat de verjaardag goed verlopen is. Toch een hele geruststelling. En wauw, die kinders van jou vliegen echt uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge