vrijdag 29 november 2013

bril foetsie, foto gevonden

Sinds vandaag twee weken geleden is pap zijn bril kwijt. Oftewel: weten we dat de bril weg is. Pap lijkt het niet of bijna niet te merken. Alleen af en toe zegt hij er zelf iets van maar als ik vraag of hij nog goed ziet zegt hij "ja hoor!". Vraag is wat te doen: blijven wachten tot het geval ergens opduikt (zal wel bij iemand op zijn of haar kamer liggen, waarschijnlijk ergens in geduwd of weggestopt), of toch maar een nieuwe aanschaffen. Vervelend .... Ik heb zijn bril laten merken met een manchetje met zijn naam erop voordat pap werd opgenomen in het (t)huis, just in case. Wel, de case is nu en de bril is toch kwijt.
Wat wel is opgedoken is een foto van pap samen met zijn tante. Tijdens een gesprek met een stagiaire in een aparte ruimte (die normaal niet toegankelijk is) zag ik pap hangen :-) Eerlijk gezegd had ik de foto nog niet gemist, en pap al helemaal niet. Waarschijnlijk is deze in zijn oude kamer blijven hangen of liggen na de laatste verhuizing. En omdat hier geen naam op is geplakt was niet duidelijk wie de rechtmatige eigenaar was. Maar, gezien het verhaal van de bril mèt naam ......


Het blijft hannesen met de medicatie: iets wordt afgebouwd, iets anders wordt geprobeerd, iets wat eerder was afgebouwd wordt toch maar weer verstrekt in verband met ongewenst gedrag ..... Intussen zit pap in een betere rolstoel, loopt hij nul-komma-niks meer en verstijft hij steeds meer. Tijd voor wederom een aanpassing van de medicatie: de statine wordt helemaal gestopt, trazolan wordt 's avonds verstrekt en cipramil 's ochtends. Ben benieuwd!

12 opmerkingen:

  1. Prachtige foto. Fijn dat die weer teruggevonden is. Nu de bril nog. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Shit, tekst weg. Ik shreef.. Kan het huis niet beter oppassen, of is dat niet te doen?

    Foto is shitterend. Ik ben dol op oude oto's

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blijft lastig, die brillen. Vorige week heb ik een uur naar de bril van mijn pa gezocht, zucht. Ik had het al opgegeven toen ik bij het weggaan achter de verwarming keek en ik 1 pootje zag liggen. Gelukkig zat de rest er nog aan *_*

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och arme, wat moet je op die leeftijd zonder bril. Gelukkig dat de foto weer terecht is, hij staat er prachtig op, tante ook. Hoop dat er snel een oplossing komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto! maar wat vervelend van die bril! hopelijk duikt hij snel ergens op!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou bekend probleem, Mijn vader kreeg toen hij net in het verpleeghuis ging wonen een nieuwe bril. het was een dure want hij heeft tromboze in zijn linker oog en mag eingelijk niet in de zon.Dus een bril met zel kleurende glazen als hij naar buiten ging is een uitkomst.helaas bril na een half jaar zoek. We hebben bij het verpleeghuis gevraagd wat te doen. Hier waren ze voor verzekerd en er is dus een nieuwe bril uit gezocht. Helaas is hij hem nu alweer kwijt, We laten het nou maar zo. Blijft lastig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die bril moet weer te vinden zijn ik kan hier niet tegen,zit vast in een doekje of iets anders

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe vaak we niet op zoek zijn geweest naar mijn moeders bril......en naar haar kunstgebit, et c.
    Wel eens de bril teruggevonden (na een paar weken) in de krulspeldentas van een andere bewoonster, of onder een stapel weekbladen in de koffiekamer, een keer zelfs tussen de tuinplantjes.
    Haar kunstgebit vonden we eens een keer terug, keurig ingepakt in een aantal servetten, in het vleeswarenbakje in de koelkast.
    En nee...daar kan het tehuis niets aan doen. Ze doen hun best echt wel om iets terug te vinden, maar kunnen moeilijk alle kamers op de kop zetten.
    Hou hoop dus en kijk op de raarste plekjes...:-)
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel lastig, want als je een nieuwe bril aanschaft duikt waarschijnlijk de oude weer ergens op.
    Maar dan heb je er eventueel een reservebril bij.
    Leuke foto!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vervelend.
      Wij hadden een nog groter probleem! Vaders kunstgebit was kwijtgeraakt.
      En je kunt het zo'n man echt niet mee aan doen om opnieuw te happen.
      We hebben er destijds ( met pijn in het hart) maar voor gekozen om pa zonder kunstgebit te laten.
      Praktisch was dat geen probleem ( pa kreeg wegens medische geschiedenis alleen zachtvloeibaar bvoedsel) mooi en fijn was het niet.
      Wie weet kun je de bril nog vinden.
      Iemand ( of het huis) de schuld geven heeft niet zo veel zin.
      Zoiets gebeurd helaas gewoon.
      Mijn vader had deed op een gegeven moment vaak zijn bovengebit uit en had het dan in zijn hand.
      Misschien heeft iemand het even (in een ongemerkt) bakje gelegd of zo.
      Het is toch allemaal niet na te gaan.
      Vervelend blijft het, omdat het weer zo'n gedoe is om dingen weer nieuw aan te schaffen en je niet weet hoe lang ze dan bewaard blijven. Gek genoeg besef ik nu vaak pas ( als ik hier mee lees) wat een gedoen en werk het allemaal was, als je er midden in zit doe je het gewoon.
      Petje af voor jou, en alle familieleden die je pa mee verzorgen!
      lieve groetjes, Franca.

      Verwijderen
  10. Mijn zusje was op een gegeven moment de rollator van haar schoonmoeder kwijt. Toch geen klein dingetje en gemerkt met haar naam. Nergens te vinden........Veel en veel later bleek hij op de benedenverdieping bij de recreatiezaal in een toilet te staan. Toch vreemd dat niemand dat opgevallen is.... En dan is zoeken naar een bril toch wel zoeken naar een naald in een hooiberg. Vervelend hoor. Hoop dat hij toch snel boven water komt.

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge