zondag 5 januari 2014

goede voornemens

Nou, daar ben ik niet zo van, van goede voornemens. (Verder heb ik ook een hekel aan het maken van lijstjes. Ik word niet graag (schriftelijk) geconfronteerd met alles wat ik nog moet doen maar dit terzijde)  En toch ontkwam ik er niet aan, aan 'n enkel goed voornemen: afvallen. Het leek wel alsof ik al dikker werd van alleen een teug adem of een slok water .... Het zal de overgang wel zijn in combinatie met het nuttigen van de regelmatige glaasje wijn de afgelopen weken :-) Geluk bij een ongeluk: door een griepje ben ik al dagenlang futloos en heb ik totaal geen zin om te eten en val ik dus af :-) Groot nadeel is dat ik niet op bezoek kan gaan bij pap: lijkt me vreselijk om hem en anderen aan te steken. Ik wacht dus maar rustig af tot ik me weer beter voel. 
Afgelopen week bezochten twee van mijn zonen pap. Ik denk dat hij ze wel herkende. Hij reageerde althans enorm enthousiast toen ze binnen liepen. Maar het is ook zo dat hij überhaupt enthousiast reageert op mensen die bij hem op bezoek komen. Verder zit hij er eigenlijk maar wat bij, een gesprek is niet echt mogelijk. Voor de vorm praat deze of gene met hem. Maar hij lijkt gelukkig te zijn, da's fijn. 
Pap zag er goed uit die dag. Scheelt ook dat hij de bril weer draagt die ruim een maand foetsie was!
Tijdens mijn 'onderduik-tijd-samen-met-mijn-gezin' kreeg ik een App van mijn broer:

bril van van pap is terecht. Lag tussen dienblad en nachtkastje in .... Gelukkig! 

Ik had echt overal gezocht, maar net niet op die plek. Gemeen plekje dus :-)




15 opmerkingen:

  1. Aha, dat plekje ga ik onthouden. Vorige week ook weer een uur gezocht. Bril hing toen tussen bed en muur. Gelukkig zag ik een klein stukje van de bril poot, anders...
    De beste wensen trouwens nog voor het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beterschap en de allerbeste wensen voor 2014.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beterschap! Afvallen...daar ben ik ooit aan begonnen, het waren de verschrikkelijkste 24 uur van mijn leven:)

    Fijn dat de bril weer terecht is! De beste wensen voor 2014- ook voor Pap.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat de bril terecht is. Beterschap jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gut joh. Ziek maar even lekker uit dan! Goede voornemens doe ik niet aan. Goed doen:).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het allerbeste voor het nieuwe jaar nog. Fijn dat de bril er weer is en dat je vader gelukkig is daar. Afvallen daar zeg je wat. Sterkte en knap maar eerst op inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede wensen, voor jou, je gezin en je pap! Hoop toch nog veel te lezen hier, ondanks alles..
    Ik herken de fase waarin je vader nu zit.
    lieve groet..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De beste wensen voor jou je dierbaren, en vooral beterschap! Fijn dat de bril weer terecht is. Zijn je zonen al weer terug naar Riga? Dan zal het stil zijn.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hey Inge, beterschap en beste wensen voor jou en de jouwen!
    tip: bril aan touwtje een idee ? xx Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha, ha....er zijn nog tal van die andere (gemene) plekjes, hoor, dat kan ik je verzekeren:-)
    Bril aan een touwtje helpt niks. Die moet toch af bij het slapen gaan en tja...waar die bril dan gelegd wordt, dat is nou net de vraag!
    Ik ben ook niet zo van de voornemens hoor, maar ook ik wil afvallen. Och ja, dus ben ik toch maar weer gestart, dit keer met eten volgens de Voedselzandloper. Daar val je niet heel snel van af, maar op lange termijn. Maar je eet wel erg gezond en ik merk dat ik goed reageer als er brood, pasta, rijst, etc. uit mijn menu worden geschrapt.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn dat je pap gelukkig lijkt, en enthousiast is als iemand langskomt.
    Succes met afvallen (is het echt zo erg?)
    Groetjes, Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een goed 2014. En personen worden zwaarder door een dieet. Gewoon die eet doen. Wel dierlijke vetten en geen tarwe, normaal eten en geen extra fruit !! Dat is suiker in een andere vorm. En eindelijk gaan de onsjes weg. Maar het is er ook niet met ponden tegelijk aangekomen. Een internist zei eens; 1 koekje per dag laten staan scheelt ong. 4 kg. in een jaar. Sterkte en zorg goed voor jezelf. Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha, Inge, lang geleden dat ik op je berichten gereageerd heb. Maar ik ben je niet vergeten hoor!
    Ik wens je sterkte met de zorg voor je vader, want het is heel wat. Wees sterk, want al lijkt het zinloos, je aanwezig zijn blijft altijd belangrijk voor je vader. Tot het allerlaatste moment.
    Groeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dus daar zoek je nu in het vervolg als eerste nietwaar?
    Fijn dat je vader gelukkig en tevreden lijkt te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoop dat je je inmiddels al wat beter voelt!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge