maandag 24 februari 2014

mooi weer

Vandaag samen met mijn jongste broer naar pap geweest. Dat is wel zo gezellig! Omdat gesprekken met pap zo goed als onmogelijk zijn is het prettig om samen met iemand anders bij hem langs te gaan. Het was zeker niet zo dat we hem niet bij het gesprek hebben betrokken en hem dus links lieten liggen! Ik merk dat pap ook geniet van een gesprek dat gevoerd wordt zonder dat hij deelneemt en natuurlijk ook van het (alcoholvrije) biertje en hem bekend gezelschap. 
Het was heerlijk weer en dus hebben we ook genoten van een klein wandelingetje in het park. Genieten met een Hoofdletter G! Ook pap leek het prettig te vinden, hij heeft tenminste helemaal niet gemopperd over dat hij het koud had bijvoorbeeld, wat hij anders wel graag doet :-) 


Minder leuk was toen we tot de ontdekking kwamen dat alle meubeltjes van pap, die nog op zijn kamer stonden, zijn weggehaald. Dat was even slikken ..... De reden waarom dit is gedaan is wel begrijpelijk: de kamer is erg klein, en 'dankzij' de tillift die nodig is om hem in en uit bed te krijgen is er absoluut geen plek meer op de kamer voor een makkelijke stoel of zelfs een klein bijzettafeltje. Wederom: gelukkig beseft hij dit allemaal niet (meer). Alweer een stapje terug ....

13 opmerkingen:

  1. Fijn dat je nog van zulke "grote kleine" momenten kunt genieten. En wat jammer dat ze dit niet even gemeld hebben, van die meubeltjes. Tsja, zo blijft er weinig gezelligheid over op zijn kamer.. Goed dat hij het niet beseft..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even bijgelezen hier. Steeds een stapje terug zie ik.
    Dat stukje over het verplegend personeel herken ik heel erg. Die mensen doen zo hun best, met zoveel liefde. Jammer dat er zo veel geld verkeerd besteed wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn best grote 'stappen terug' als ik jouw laatste blogjes lees. Heel verdrietig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, geniet nog wat van deze momenten. Dat ze dat dan niet eerst zeggen dat ze meubilair weg halen. Maar ja het moet wel werkbaar blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer dat de meubels weg zijn maar wel fijn dan ze nu genoeg ruimte hebben, koester de mooie dagen .

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Inge, momentjes om te koesteren. Mooie foto van jullie samen!
    Hoe confronterend telkens die stapjes achteruit: inleveren en los-laten.
    Groetjezz lfs mij X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Raar hoor dat ze dat niet even met jullie overleggen over die meubeltjes. Ik hoop dat jullie er toch nog iets gezelligs van kunnen maken met wat foto's en schilderijen. Fijn dat je vader zichtbaar geniet van deze uitstapjes.
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dubbel weer.. Het is fijn dat er een mogelijkheid is om je vader met de tillift uit bed te halen maar verdrietig dat er oude vertrouwde meubeltjes voor moeten wijken. En wat fijn dat je samen met je broer naar hem toe kon, maar ook weer dubbel dat je vader ook dit steeds minder mee krijgt.. Gelukkig geniet hij nog wel als je broer en jij samen in gesprek zijn. Ach, zo doe je bijna iedere week weer een deurtje naar vroeger dicht. Wat moet dat soms moeilijk zijn, lijkt me. Ik moet denken aan het gedicht van Toon, over sterven wat je iedere keer een beetje doet... Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje, dat is ook niet fijn. "Gelukkig" beseft hij het zelf niet. Hmh.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Toch is het raar, dat ze dit niet melden of overleggen. Het hoort niet. Ik kan me indenken dat het, zo met je broer samen, weer heel anders is.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke foto Inge! Ik kan me voorstellen dat het met z'n tweeën gezelliger is om op bezoek te gaan, nu pap niet meer zoveel zegt. Inderdaad jammer van de meubeltjes; gek dat niemand daarvan op de hoogte is gebracht.
    Groetjes, Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O, dat is rottig. Jammer dat het zo klein is. Je vader merkt het niet meer, maar het is juist zo fijn dat je als familie ook nog wat vertrouwds om je heen hebt als je bij je ouders komt, vind ik. Maar ik begrijp het natuurlijk wel.
    Ja, wij vonden het ook altijd fijn om met meerderen op bezoek te zijn. Dan is het toch wat "gemakkelijker".
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge