dinsdag 8 april 2014

kijk- en leestip

Op de blog van blogster Nicole kwam ik een kijktip tegen die ik ook hier wil delen. Onder andere zij (Nicole) en haar moeder zijn te zien bij Omroep Gelderland in de programmaserie 'vergeet mij niet'. Leuk om te zien, de moeite van het bekijken waard! Klik --> hier <--voor de link naar de blog, en van daaruit naar de link van Omroep Gelderland.
Gisteren las ik op Facebook en naderhand ook op een blog dit stukje wat ook zeer zeker de moeite van het delen waard is. Het is een zogenaamd Ik-je uit het NRC blad van afgelopen zaterdag: 



7 opmerkingen:

  1. Ik lees zelden het nrc, maar deze heb ik gisteren toevallig gelezen, m'n eerste "ikje" maar ik vond het wel een hele goede...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik lees nooit de NRC maar ik vond het wel een hele goede .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee niet gebroken want ze zijn van lichaam vaak heel sterk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een bekend mopje, mijn dochter kwam er een jaar of wat geleden al mee thuis. Apart dat hier een 'Ikje' van gemaakt is. De mop gaat zo: 'Dokter, als ik hier druk, dan doet het zo'n pijn. En als ik hier druk dan doet het ook zo'n pijn. En hier - als ik hier druk dan gil ik het uit van de pijn.'
    'Vreemd', zegt de dokter. 'Geef mij uw hand eens.'
    (Patiënt geeft hand).
    'Aha' zegt de dokter. 'Ik zie het al: uw vinger is gebroken!'

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goh Inge, dankjewel dat je de link hier deelt. We krijgen erg goede reacties over de serie. Het gaat erom, dementie uit de taboesfeer te halen en te laten zien wat allemaal nog mogelijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig verhaal! Zo kun je maar zien dat het soms eenvoudige dingen zijn die ze niet kunnen hebben. Belangrijk om goed naar ze te luisteren, ook al kunnen ze niets zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge