zondag 27 april 2014

meneer alzheimer

Gisteren gekeken naar de show Wigwam van Youp. Ik heb ervan genoten en werd behoorlijk geraakt door zijn lied Meneer Alzheimer.


Tja, en verder ... 
Even iets anders. Ik tik dit bericht op een mij onbekende laptop met Duits toetsenbord. Ik kan de dubbele punt, aanhalingsteken etc niet vinden ..... heel vervelend, althans dat vind ik. De motivatie om een stukje te schrijven was al niet bijster groot en hierdoor nog minder. Er komt een nieuwe laptop, binnenkort, en misschien dan ook weer meer schrijfinspiratie. 
En pap (zelfs het vraagteken weet ik niet te vinden), die beleeft de 24 uur per dag op zijn manier. Vaak vrolijk, soms bozig, soms gelaten. Tja, die meneer Alzheimer, ik hoop dat hij mij in mijn waarde zal laten, met pap lukt dat niet meer .....

12 opmerkingen:

  1. Vooral jouw laatste 2 zinnen raken me.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lied van Youp maar maar vooral je laatste zin: het heeft me geraakt.
    Een warme knuf voor jou lieve Inge X Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een puur praktische reactie: je kunt de taal van een toetsenbord wijzigen in Windows, dan gebruik je de toetsen dus anders dan aangegeven. Verder heb ik zelf speciale stickertjes zodat je ook de toetsen van het andere bord kunt zien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. op mijn oude pc lukte dat, op deze dus niet ..... ik zoek me nu eventjes te pletter naar het configuratiescherm om het te kunnen veranderen .... komt goed .....

      Verwijderen
  4. Ik wou juist hetzelfde schrijven als hierboven, je kunt het toetsenbord aanpassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kende het liedje al - aangrijpend inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hebben gisteravond ook de show gezien van Youp, eigenlijk ben ik niet weg van hem (te grof) maar deze heb ik uitgezeten en vond het liedje erg mooi.
    Ik denk dat we allemaal hopen dat het meneer Alzheimer onze deur voorbij gaat.
    Liefs Petr@
    (inderdaad woont onze oudste nu doordeweeks in Limburg. Jammer van de leeuwtjes he, zoon was er al bang voor, onervaren moeder met eerste nest is een risico)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zolang jij je vader maar in zijn waarde laat, de heer Alzheimer kan niet anders

    Gem

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dag Lieve Lieve Inge,

    Wat fijn dat je tóch een stukje schrijft.. dan kunnen wij tenminste laten weten dat we aan je denken, met je meevoelen en op afstand even snel een raar dansje voor je doen.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, mooi lied he. Helaas tijdloos. Dat je motivatie minder wordt is wel begrijpelijk. Je pap maakt ook niet veel meer mee. Sterkte Inge.
    Groetjes, Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Is het al gelukt met het toetsenbord? Ik heb Youp niet gezien maar het is waar: hij heeft soms wel mooie liedjes. Inderdaad Inge: laten we hopen dat meneer Alzheimer jou met rust laat. Hij is een akelige man...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge