maandag 7 april 2014

mooi weer

Heerlijk, dat aanhoudende mooie weer. Zo komt pap tenminste regelmatig buiten in de frisse buitenlucht. Hij lijkt ervan te genieten. We lopen een rondje, soms houden we stil om even iets te bekijken. Hij zegt vriendelijk 'goedendag' tegen mensen die we tegenkomen. Hij reageert ook op viervoeters maar weet geen poedel meer van een bouvier te onderscheiden. Laatst maakte me iemand opmerkzaam op een televisieprogramma waarin dierenartsen gevolgd worden in hun dagelijkse praktijk. In het (t)huis zijn ze van plan hem er naar laten kijken. Ik kan me van vroeger herinneren dat hij het maar niks vond, het kijken naar zulke programma's of films. Op de een of andere manier irriteerde het hem, 'allemaal flauwekul', zei hij dan. Ik hoor het hem nog zeggen. Ben dus benieuwd of hij heeft gekeken en hoe hij erop heeft gereageerd. Ik zelf denk dat hij zal kijken omdat het bewegend beeld is. Maar wie weet maakt het iets los, herkent hij iets van het vak dat hij vroeger met veel liefde en enthousiasme uitoefende.



3 opmerkingen:

  1. Dat zou leuk zijn. Beelden en geluiden liggen vaak nog goed opgeslagen in het geheugen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk dat weer zodat je met je vader er even uit kan helemaal als hij er van geniet. Vaak zeggen de beelden van vroeger toch meer dan je denkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook heel benieuwd of hij gekeken heeft en hoe hij het vond....moet toch een aardig stuk herkenning geven, denk ik dan hoor. Misschien zit ik er helemaal naast.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge