vrijdag 18 juli 2014

warm, warmer, heet

Het was gisteren warm in het (t)huis ..... het wordt vandaag nog warmer .... en overmorgen is de verwachting dat het heet wordt .... In het hoekje met de muziekinstallatie kan pap - vind ik - niet zitten: er zijn grote ramen waar pal de zon op staat. In de huiskamer is het nog enigszins is uit te houden, mits de gordijnen daar dicht blijven. Pap lijkt (nog) niet veel last te hebben van de hitte. Ongelooflijk .... We bezoeken samen een zomerfeest in de grote hal. Hij zingt hij regelmatig mee met hem bekende liedjes, trekt gezichten, knoeit met het drinken en laat zich de hapjes goed smaken. 
Ik laat hem foto's zien van ons tijdelijk logeetje, van zijn kleinkinderen, van hemzelf. 

ons tijdelijke logeetje

'Och ..... lief ......'

Dag bril ......

Hij lacht, maar of hij de beelden registreert? Ik weet ook niet goed of hij alles wel goed ziet, zijn bril is een 'beetje' verbogen, door hem, wellicht had hij er last van?  Ik zal kijken of het ding nog in de oude staat kan worden hersteld, daarna moeten we maar zien hoe hij erop reageert en of we hem dan weer laten dragen. Zo niet: dag bril, weer een stapje terug. 
Naar aanleiding van mijn vorige blog kreeg ik ook een aantal reacties per mail, een ervan was van Richard. Richard is ervaringsdeskundige (zijn vrouw had Alzheimer) en is onder andere werkzaam in het team van de Alzheimer telefoon. Hij heeft ook --> een blog <-- die zeer zeker de moeite van het lezen waard is!

5 opmerkingen:

  1. En zo is het voor paps telkens een beetje inleveren :-(
    Ik ga ook even op de blog van Richard kijken ... Fijn weekend!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hebben ze daar geen airco ofoz? Mijn ouders wonen gewoon thuis, maar zijn ook flink op leeftijd en hadden er flink last van. Veel geslapen overdag... Lief logeetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de warmte is vreselijk op mijn werk, onder een deels glazen dak, de ramen mogen bij de meeste bewoners niet open ivm tocht.
    Het lijkt wel of het besef van warmte niet binnenkomt, terwijl hun lichamen wel reageren, sufheid en verwardheid neemt toe. Extra drinken en bouillon aanbieden werkt niet, men laat het staan want bang om teveel te moeten plassen.
    Ook voor ons- verzorgenden- pittig in deze hitte werken, ben er zelf beroerd van geworden helaas.
    Maar goed, we doen ons best, houden iedereen strak in de gaten en doen extra metingen, kopen ijsjes en zoeken samen met de bewoners een manier om de zomer door te komen xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan je bij een opticien niet ongeveer hetzelfde montuur krijgen en dat je daar de glazen van deze bril in laat zetten. Dit heb ik namelijk gedaan bij mijn eigen vader toen zijn bril kapot was en deze niet meer klaar gemaakt kon worden, het pootje was door slijtage er af gebroken.

    Ooh ja oeps ik vergeet het bijna laat je alsjeblieft niet aansmeren om met je vader naar het ziekenhuis te gaan voor een oogmeting want dat wilde de opticien bij ons doen heb toen gewoon gezegd ik ga mijn vader dat niet aandoen die man begrijpt dat al niet meer en stel je voor dat zijn ogen slechter zijn geworden dan krijgt hij andere sterkte van glazen maar dan kan hij er misschien niet aan wennen of we krijgen valpartijen daar zitten we niet op te wachten.

    En zo worden we telkens weer met onze neus op de feiten gedrukt dat ze steeds een stapje verder achter uitgaan!

    Veel sterkte Inge!

    Groet Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pluspunt is dan wel dat je vader niet zo (heel veel) last heeft van de hitte. Gelukkig maar.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge