maandag 4 augustus 2014

terug

Na bijna twee weken vakantie is het hoog tijd om pap weer met een bezoek te vereren. "Maedje!", klinkt het luid. Gelukkig, hij herkent me nog. Of? Mijn naam weet hij niet maar het belangrijkste vind ik dat er überhaupt herkenning is. Hij ziet er goed uit. En ondanks de hitte is hij erg goed gemutst. Zit fijn in de woonkamer want op 'zijn' plek op de gang zit een nieuwe bewoner die hoorbaar nogal onrustig is. De lieve man roept en blijft roepen, iets waardoor pap ook erg onrustig wordt en dreigt te gaan roepen. De twee heren zijn sinds kort ook nog eens kamergenoten, een nogal ongelukkige combinatie lijkt mij .... 
In de tuin van het (t)huis is het heerlijk aangenaam, we gaan lekker beschut in de schaduw van een grote boom zitten. Pap geniet. Hij wijst naar bloemen en bomen, maar wat hij precies ziet is me niet helemaal duidelijk. Is ook niet erg. Hij zegt vriendelijk goededag tegen een van de weinige bewoners die ook buiten zijn. Ik doe wat bewegingsoefeningen voor met armen en benen, en waarempel: pap doet ze na! Goede oefening, fijn wat beweging. Als ik later voor de grap vraag of hij nog wel eens fietst of wandelt zegt hij: "tuurlijk, iedere dag!". Ergens ben ik blij dat hij denkt dat hij dat nog doet, al is het maar in zijn herinnering. 

15 opmerkingen:

  1. Fijn dat er nog iets van herkenning is. Meer kan je ook al niet met deze hitte. Lastig dat er altijd wel iets is waar ze onrustig van worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat hij in elk geval opgewekt was!
    Groetjes, Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij toeval kom ik hier.
    Wat indrukwekkend.
    Wat moet dat moeilijk zijn voor je.
    Ik ben ook onder de indruk van je positieve insteek hierin!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel fijn dat hij nog steeds goed gemutst is. En je herkent, dat vooral!
    Liefs Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me toch wel een beetje spannend, als je na twee weken vakantie weer op bezoek gaat. Gelukkig meteen hartelijk begroet door je pa!!! Hoe is het met zijn bril afgelopen??

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik het niet meer wist dan ging ik zingen
    Ik merkte meteen dat de spanning verdween en er een blij gezicht ontstond.
    Ze was dan terug bij af dacht ik, helemaal aan het begin van haar mooie leven.
    Het kleine stukje-het gevoel- in haar hoofd dat nog werkte, dat ze nog kin vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ging na een week bij ons man op bezoek ze was niet dement maar wel erg ziek . Ze was van bed gevallen zomaar vol blauwe plekken het vakantie gevoel was gelijk over . Twee maanden daarna is ze overleden .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk dat er toch misschien enige herkenning is. En dat hij vrolijk is. Een mooi, liefdevol logje.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit was een heel fijn bezoek lees ik. Fijn. Daar kun je weer op teren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat fijn om hem zo te zien. Heerlijk. Dan lijkt het net alsof je zelf ook weer bergen kan verzetten opeens hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat begrijp ik. Zelfs ik vind het een fijne gedachte. En ik ken je vader (en jou) niet eens...!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn te lezen dat jullie beide plezier beleefde aan een goed bezoek.


    Vriendelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge