zaterdag 6 september 2014

roepgedrag en even (glutenvrij) weg

Toen pap nog thuis woonde ging ik regelmatig weg. Weg als in: een paar daagjes of ruim een week en soms twee ertussenuit. Daar zag ik van tevoren best tegenop. Niet dat er niemand was die dan naar hem omkeek, integendeel, maar toch, het voelde de eerste dagen nooit prettig. Sinds pap in het (t)huis woont is het makkelijker om gedag tegen hem te zeggen en op stap te gaan. En dat doen we (mijn man en ik) graag en best vaak. Pap heeft door de Alzheimer geen tijdsbesef meer. Of ik nu een week (of langer) weg ben geweest of even iets naar zijn kamer heb gebracht, de begroeting als hij me weer ziet is altijd even hartelijk. Wat mijns inziens wèl uitmaakt is òf er iemand langs komt en tijd voor hem heeft of vrijmaakt. Kwaliteit en kwantiteit, veel liefde en aandacht. 
Op regelmatige basis word ik per mail geinformeerd over het wel en wee door paps evv-er. Ook als ik er dus niet ben, wel zo fijn! De laatste mail tijdens een weekje weg van mij:

De heer blijft veel roepen, ondanks dat de buurman verhuisd is naar een andere kamer. Roepgedrag lijkt een teken te zijn van aandacht vragen, wat ook logisch is. Als je bij hem gaat zitten is het roepgedrag gelijk verdwenen. Hij lijkt er zich ook niet bewust meer van te zijn dat hij roept.


Ik heb intussen genoten van een aantal dagen aan het Gardameer, alwaar ik de allerlekkerste glutenvrije pizza in járen heb gegeten. En een keuze die ik had, echt niet normaal. Zó fijn, echt genieten! En niet alleen pizza maar ook glutenvrije pasta, lekkere broodjes en croissants bij het ontbijt in de B&B, en nog nèt iets meer keuze in glutenvrije produkten dan thuis. Italia, we will come again!

pasta van Barilla, wist niet eens dat dat als glutenvrij te krijgen was :-)

Glutenvrije produkten in de etalage

glutenvrije pasta met zalm: zalig!








9 opmerkingen:

  1. Heerlijk! Tevreden én gelukkig, dus? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er prima uit. Zo kun jij ook onbezorgd van je eten genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker er even tussenuit geweest dus. HeerlijK!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach, wat fijn, even er tussenuit geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel herkenbaar wat je over je vader schrijft. Fijn hoor dat jullie zo hebben kunnen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heerlijk dat jou vader je zo hartelijk begroet daar ben ik zo blij om voor jou! Mijn vader weet niet meer wie ik ben en het praten voor hem gaat steeds moeilijker maar ik zie hem nog genieten bij de wandelingen die we maken, dat maakt heel veel goed!

    Fijn dat jullie zo'n mooie vakantie hebben gehad!

    Groet Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn om te lezen dat je hebt kunnen genieten van je vakantie en nog fijner dat je vader je zo hartelijk begroet xx liefs Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn en heerlijk dat je zo lekker hebt kunnen genieten!
    En het viel mij ook al op in Italië dat daar zoveel glutenvrij te koop is, super voor je!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge