zondag 9 november 2014

wat er zoal gebeurde

Even een update over dingetjes die gedurende de afgelopen weken gebeurden. Zo mocht ik poes Luna weer eens knuffelen vorige week. Ze woont in Riga, dus dan is het wel duidelijk waar ik was :-) Helaas was dit net toen het hier de warmste 1 november ooit was. En ik droeg handschoenen en een winterjas. Maar dat mocht de pret niet drukken: het was leuk en gezellig!
Verder is pap nu al twee keer in korte tijd uit zijn bed gevallen. De eerste keer zonder letsel, de tweede keer met als gevolg een flinke buil op zijn achterhoofd. Hij lijkt steeds beweeglijker te worden, zat volgens de evv-er vanmorgen ook weer op de rand van zijn bed. En dat terwijl er de laatste tijd geen beweging meer in hem leek te zitten. Zou het een reactie kunnen zijn van het uit zijn systeem zijn van de afgebouwde rustgevende medicatie? Pap is ook meer betrokken bij zijn verzorging in de ochtend. Hij is actiever, rustiger, liever, meegaander, kortom: ik herken hierin weer de lieve man van vroeger! Hij oogt tevreden, prima toch. Met de dokter wordt nu gekeken wat er gedaan kan worden om de situatie voor hem zo veilig mogelijk te maken: bedrekje, bewegingsmelder, zachte mat op de grond. Wordt vervolgd.
We genoten van het kijken naar de mezenballen die in de binnentuin zijn opgehangen. Leuk om te zien. We zaten gezellig aan tafel met verschillende medebewoners. De een wat actiever dan de andere, de een zwijgzaam, de ander wandhopig op zoek naar dingen in zijn geheugen. Door te praten over vroeger komt er dan toch weer een glimlach op een zorgelijk gezicht. Fijn dat ik zulke kleine dingetjes kan doen in de tijd dat ik er toch ben.
We maakten wandelingetjes in de buitenlucht. Omdat het zo lastig is om pap een jas aan te trekken heb ik bij de A.ldi een fleecedeken met mouwen gekocht. Lekker warm, makkelijk aan te trekken.
Ik heb gelachen met een bewoner, echt heerlijk gelachen om zijn humor en jeetje ..... een week later was de goede man al dood en begraven ...... Slik. 
En verder, ach, niks te melden eigenlijk .....

12 opmerkingen:

  1. Fijn dat je weer een stuk van je vroegere vader herkent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat kan jij toch mooi schrijven over je vader en over zijn medebewoners.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je paps weer wat terug, weliswaar met zijn gatenkaas maar toch, wat eigenschappenn. Moet fijn zijn, gelukkig vielen de vallen wat mee. Kat-zitting in Riga, waarom niet he!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi verteld weer Inge... je ziet het voor je... fijne avond verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi dat je de andere bewoners ook weet op te fleuren! En wat fijn dat je de lieve zachte kant weer terug ziet keren, van je vader. En dat beweeglijke. Voor- en nadelen... hoop dat ze goed op hem letten. Een gebroken heup is ook niet fijn.

    Alles goed in Riga?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn te lezen dat ie het naar zijn zin lijkt te hebben, tevreden is. Hoop dat dit voorlopig zo blijft!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn dat het afbouwen van de medicatie hem zichtbaar goed doet. Hoop ook dat nog even zo mag blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo! Mijn nicht heeft helaas geen blog! Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn dat er een stukje van pap, zoals hij altijd was, weer terug te zien is.
    Lijkt me zo fijn voor je!
    En wat een mooie oplossing van die fleece-jas deken. Heerlijk om samen een frisse neus te halen.
    Die lach van de medebewoner - zo'n kostbaar en waardevol momentje. En toch blijft het moeilijk hè!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat het wat rustiger gaat en zijn fijne kant naar voren komt. Maar vallen is daar en tegen minder natuurlijk. Leuke vakantie was dat vast zo ver van huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach... die man. Gelukkig dat jullie nog samen gelachen hebben. Dat pakt niemand jullie meer af!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Is toch nog veel, en Riga..lijkt mij mooi om te zien. Fijn dat hij rustiger is.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge