donderdag 20 november 2014

wat me blij maakt

Ik word blij van kleine alledaagse dingen en van oh zo belangrijke zaken die tot een goed einde zijn gekomen:

als pap goedgemutst en goedlachs op zijn eigen stekje in de hal zit, klassieke muziek aan;

als hij dan positief reageert op mensen die langs lopen. En hij hoort werkelijk alles! Iedere stem, iedere voetstap, de deur die openschuift, niks ontgaat hem;

als hij reageert op de kool- en/of pimpelmeesjes (ik zie het verschil niet ....) die buiten af- en aan vliegen;

als hij ziet dat ik naar de kapper ben geweest (ziet verder nooit iemand bij mij thuis :-) );

als hij het leuk vindt dat ik zit te breien.

Fijn vind ik het om te horen dat hij meestal goede zin heeft, gezellig b(r)abbelt, gewoon een leuke bewoner is.

Buiten de wereld van pap ben ik ook een gelukkig mens omdat:

mijn jongste broer weer een baan heeft!!

mijn schoonvader binnenkort 88 wordt, en we dat gaan vieren met een lekker etentje;

dat men mij heeft verzekerd dat een glutenvrije maaltijd geen probleem is;

dat de waardes van de antistoffen (tTG IgA) in verband met de coeliakie minder zijn dan 1. Ik ben dus nog steeds goed bezig met het glutenvrije dieet. Mag ook wel, ben nu bijna 7 jaar ervaringsdeskundige;

dat de klachten die ik heb van de MS zeer mild zijn, en dat al héél lang. Dit maakt me nog gelukkiger dan de bovengenoemde antistoffen :-);

En nog blijer zou ik worden als:

er meer geld en personeel komt voor de zorg van mensen als pap;

alle vreselijke oorlogen, ziektes en leed de wereld uit zouden kunnen;

en mijn (jongste) neef weer een baan zou krijgen die bij hem past. Wie weet weet iemand iets voor een sympathieke vent die jarenlang (juli 2000 tot maart 2013) als bouwkundig tekenaar heeft gewerkt bij een architectenbureau. Hij is op zoek naar een baan die aansluit bij zijn opleiding (HBO bouwkunde) maar is ook bereid om alles aan te pakken ongeacht het niveau van die baan. Laat mijn mailbox maar volstromen met aanbiedingen :-).

11 opmerkingen:

  1. Veel fijne dingen in je blije rijtje. Ik duim voor je neef.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel fijn en positief. Een baan dat zou ik niet weten helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alles bij elkaar loop je dus met een glimlach op je gezicht. Mooi toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is ook een mooie lijst, me dunkt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pluk de dag! Ik kan voor je neef alleen duimen, weet niets. Maar als iedereen zo zijn best voor hem doet komt het vast snel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn, al die positieve dingen! Ik hoop voor je neef dat er ook iets gevonden wordt. Ik denk niet dat ik kan helpen, wel duimen inderdaad, dat zal ik doen!
    Enneh...pimpelmeesjes zijn kleiner en hebben een blauw mutsje op;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Count your blessings, jij blijft tellen, goed zo xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi lijstje. Al wist ik dat van de MS niet. Gossie, daar schrik ik toch wel even van.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lang geleden dat ik wat van je gelezen heb, je bent en blijft erg positief en je vader is er ook nog, Fijn voor je.
    Ik wist ook niet dat je M.S had.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi lijstje! En het maakt je dus blij dat je in Duitsland woont :) Grusse!!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge