zondag 28 december 2014

alweer bijna een jaar voorbij

Alweer bijna een jaar voorbij terwijl pap in het verzorgingshuis woont. Hij wordt langzaamaan een oudgediende. Praktisch iedereen die al voor hem op zijn afdeling woonde is er inmiddels niet meer. 't Is niet voor niets heel cynisch gezegd 'de laatste halte' ...... Na een weekje weg te zijn geweest bezoek ik pap. Ik wil iets wegleggen op zijn kamer maar wil eerst weten of pap's kamergenoot misschien in bed ligt. Dat was namelijk het geval de laatste keer dat ik er was. De goede man, echt altijd heel vriendelijk, voelde zich die dag niet lekker en lag rustig in bed te slapen. 
Ik vraag dus of hij misschien weer in bed ligt. Maar helaas, hij is inmiddels overleden ..... Ik ben er echt stil van en vergeet te vragen of de sterfdatum wellicht was op die laatste dag dat ik er was maar dat doet er eigenlijk ook niet toe. Pap krijgt morgen de vierde (!) kamergenoot sinds hij in deze kamer slaapt en dat zegt hem helemaal niks. 
Ik wens iedereen - ook namens pap - de beste wensen voor het komende jaar 2015!

10 opmerkingen:

  1. Dankjewel. Ik wens jullie hetzelfde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach ja, het is nogal eens schrikken he...
    Jij ook de beste wensen Inge!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een nare gewaarwording Inge.. wat vliegt en kruipt de tijd en het leven dan tegelijkertijd...
    De beste wensen lieve dame, voor jou en je familie!
    Ragna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor jou en de jouwen ook de allerbeste wensen voor 2015. Ik vind het elke keer weer fijn als je een stukje geschreven hebt....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Poeh, blijft naar zeg. Kan me voorstellen dat je even van slag was...

    Het beste voor 2015, op alle vlak!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schrik dan elke keer. Ook jullie een goed nieuw jaar toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat triest om zoveel mensen om hem heen te zien wegvallen. Lijkt me erg moeilijk, vooral ook voor jou om van dichtbij mee te maken. Hopelijk komt er genoeg moois op je pad om 2015 tot een goed jaar te maken! Liefs en sterkte, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer een heftig verhaal....zo fragiel is het leven.....
    Daarom genieten van iedere mooie dag in 2015 Inge!!
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Inge, wát confronterend ... maar ook hoe kwetsbaar is het leven.
    Ik wens je / jullie alle goeds voor 2015 Dat het ondanks de zorg voor je paps een mooi jaar mag worden.
    Groetjezz lfs mij X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och...wat confronterend. Het doet je dan ook weer beseffen en afvragen wanneer het voor je vader zover zal zijn. Sterkte..

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge