donderdag 18 december 2014

nieuwe blogs

Ik kreeg laatst een mailtje van Merel. Zij volgt een opleiding tot journaliste èn heeft een oma met Alzheimer. Dit samen resulteert in (klik) een mooie blog, "onbegrepen leven". Vandaag staat een interview met mij op haar blog.
Ik kreeg nog een reactie op mijn laatste bericht van een zoon van een vader met Alzheimer. Ook hij schrijft een blog: https://vadersverleden.wordpress.com/ 
Beide blogs staat nu in mijn leeslijst (links), en zijn zeker de moeite van het bezoeken waard! 
De moeder van Menno heeft haar rust gevonden: Menno, gecondoleerd en sterkte!
En wat er verder nog gebeurde? Niet veel eigenlijk, het is redelijk rustig aan het 'front'. Pap was een tijdje geleden nogal boos tijdens de avondverzorging, heeft zelfs kans gezien om een verzorgende in haar gezicht te verwonden. Oei. Als gevolg hiervan is de rustgevende medicatie weer verhoogd naar het niveau van alweer een tijdje geleden. Hij kan hier zelf niets aan doen, het kan best zijn omdat hij 's avonds doodmoe is, een gevolg van het lange zitten in een en dezelfde houding gedurende de hele dag. Maar het is niet - nooit - leuk. Voor niemand. 

5 opmerkingen:

  1. Herkenbaar dat bewoners 's avonds vaak boos reageren tijdens de zorg. Onze oplossing is eerder omkleden in de pyjama, vb 16u of 18u. De bewoner hoeft dan alleen nog maar in bed gelegd te worden. Het nadeel is: vroeg in pyjama, soms vervelend voor bezoek, de voordelen zijn: minder rustgevende medicatie nodig en langer op kunnen blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, je vader kan je niks kwalijk nemen. Wel vervelend allemaal. Ik heb je interview gelezen. Precies zoals het is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het interview gelezen en hoewel ik de geschiedenis al in jouw eerdere blogs heb gelezen, greep het me evengoed wel aan. Wat een verdriet om je eigen vader zo te zien veranderen. Ik heb het proces van dichtbij meegemaakt bij een kinderloze en alleenstaande tante, voor wie wij de mantelzorgers zijn geweest. Ook zij was af en toe behoorlijk kwaad op de verzorging. Uit onmacht, denk ik.
    Ik wens je fijne feestdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, dit is niet leuk inderdaad... Pfft... moeilijk hoor.
    Mooi interview

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge