zondag 8 februari 2015

het was in de maand februari

Februari is alweer ruim een week oud, hoog tijd voor wat update rondom pap. Tja, niet veel te vertellen, het is niet anders. Daarom maar wat dingetjes 'rondom', zoals het huis dat nog altijd te koop staat. Vorige week zijn - tot twee keer toe! - kijkers komen kijken, een keer met onze makelaar en een keer met een eigen makelaar en architect. Pfff ..... afwachten dus en geduld hebben! Ik ga nog niet hopen, maar het zou wel fijn zijn als we het hoofdstuk 'huis'  met over een paar maanden weer de uitbreiding tot 'huis met tuin' zouden kunnen afsluiten!
Qua gezondheid loopt alles nog enigsins op rolletjes: de medicatie wordt mondjesmaat aangepast indien nodig. Gelukkig gaat het goed voor wat betreft het gedrag. Indien pap met signalen (roepen , schelden, dreigen met slaan) aangeeft dat hij de verzorging niet prettig vindt wordt dit op een later tijdstip nogmaals geprobeerd. Pap reageert heel goed op 1 op 1 aandacht (tja, wie niet) en vindt met name de min of meer regelmatige aandacht door de MiMakkus clown erg prettig. Wat ook bij onrust helpt is het hem aanbieden van de levensechte babypop. En verder natuurlijk de afleiding door beeld (TV) en geluid (klassieke muziek) in een voor hem rustige omgeving. 
Dat was het weer zo'n beetje ..... Voor wie het leuk vindt: ik ben (nogmaals) geinterviewd, dit keer niet voor een Alzheimer blog maar door Harmke van het blog Miss Glutenvrij, over - inderdaad - coeliakie. Klik hier bij interesse :-)


8 opmerkingen:

  1. Prachtig werk dat die MiMakkus clowns doen. Interessant interview. Ik ben een stuk wijzer geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het "goed"gaat. Leuk je verhaal met foto, ik had een heel ander beeld van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inge, goed dat je bent blijven schrijven.
    Mooi te zien je motivatie betreft coeliakie en je positieve ervaring te delen.
    ondanks dat het word zelf in eerste instantie iets engs oproept!
    en ik lees dat je een gelukkig mens, mooi groetjes frans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Interessant dat stuk over glutenvrij eten. Heb de laatste tijd ook veel buikklachten, het zal toch niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat deze bij jullie MiMakkus Clowns bij ons Care Clowns er zijn. Ze gaan hartstikke leuk met de bewoners om dat doet je als familie heel goed. Ook als sommige bewoners voor hun wegkruipen omdat ze clowns eng vinden dan pakken ze het zo mooi op zodat ze hun toch een beetje extra aandacht kunnen geven.
    Geweldige dikke pluim voor deze mensen!!

    Heb je intervieuw gelezen, zeer interessant, dank voor het delen ervan!

    Groet Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Erg leuk om te lezen dat er een miMakker op bezoek komt bij je vader.en dat hij daar van geniet. Ik ben zelf ook een miMakker en word keer op keer geraakt door de bijzondere ontmoetingen die ik mag ervaren met mensen met dementie. Een vrolijke groet, Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mag ik dit blog delen op de facebookpagina van de miMakkers? Een vrolijke groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge