woensdag 29 april 2015

op de valreep

Op de valreep van april toch nog een blogbericht over pap. Want ook al schrijf ik hier bijna niet meer, pap is er nog steeds, en van alle kanten wordt aan me gevraagd hoe het met hem is.
Naar omstandigheden gaat het nog altijd best oké, hij heeft zijn goede en minder goede dagen, maar wie niet? Gisteren was qua gedrag een mindere of liever gezegd slechte dag. Het begon 's ochtends al tijdens de verzorging. Hij was bozig en stond het scheren niet toe. Oké, dan niet. Daarna heeft hij nog met de drinkbeker naar een verzorgende gegooid en ontstond er een (bijna) handgemeen met een medebewoner. Verder was hij ook nog 'vies' tegen een medebewoonster die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats stond en dus ook nog eens de wind van voren kreeg. Met andere woorden: duidelijk geval van met het verkeerde been uit bed te zijn gehaald. Ik moet toch nog eens opperen om de urine nog eens te laten nakijken, het kan zomaar zijn dat hij last heeft van een blaasontsteking of ander lichamelijk ongemak. 
Toen ik 's middags langs kwam was hij 'gewoon' zoals altijd. Niks boosheid, niks agitatie. Gewoon lief. 

6 opmerkingen:

  1. Inge, fijn om weer even op de hoogte te zijn.
    en een mooie afsluiter -. gewoon lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat hij lief was toen jij er was.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je je niet meer op de gewone manier kunt uiten, dan is dit de manier om iets duidelijk te maken waarschijnlijk. Fijn dat hij later dan weer rustig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb je toevallig de uitzending van de Wereld draait door over hersen gezien vanavond?

    Daar ging een stukje over "ontremmingen" bij dementie/altzheimer. in het kort : het gevoel van een aanraking die bij een "normaal" mens als een aai gevoeld wordt, kan dan als een enorme pijn worden ervaren. Misschien was er al eerder iets geweest en wilde hij niet weer pijn voelen. Weet niet precies hoe ik dat goed moet omschrijven zonder dat het vervelend overkomt en dat wil ik natuurlijk helemaal niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik heb het niet gezien. Bedankt voor je tip, gelukkig is er 'uitzending gemist' :-)

      Verwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge