zondag 14 juni 2015

zingen in de zon

Afgelopen week was het nog frisjes, eigenlijk te fris om met-zonder-jas naar buiten te gaan. Toch gingen we, naar het mooie nabijgelegen parkje. Pap vond het geweldig! De eendjes in het park, het water in de vijver, de stroompjes water van links naar rechts, spelende kinderen, alles had zijn aandacht. Hij vond het zó leuk dat hij zelfs spontaan begon te la-la-laën. Typisch (kwestie van opvoeding wellicht) is dat hij altijd iedereen, werkelijk iedereen, 'goedendag' wenst. Typisch voor Nederland - of typisch voor deze tijd - is dat zo goed als niemand hierop reageert. Ook in het (t)huis zijn er bezoekers die gewoon stug langs lopen. Kost toch een kleine moeite om even iemand aandacht te geven. Dacht ik zo.
Enfin, vandaag dus weer een stukje buiten rondgereden. Dit keer was de temperatuur precies goed. Om zijn arme hoofdje te beschermen tegen de zon geef ik hem zijn pet. 'Die is van mij', zegt hij. Klopt, zijn naam staat er op. Die is van hem. Buiten begint hij weer te zingen. Deze dag is weer geslaagd.


12 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk dat hij nog zo kan genieten en jij met hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat gezang. Ik herken mijn moeder (zelfde generatie?!). Die is dan wel niet dement, maar zegt ook altijd iedereen gedag, knikt ze vriendelijk toe (vooral ook niet de 'enge' hangjongeren of gekke mannen vergetend, bewuste tactiek!) -al zolang als ik haar ken. Vroeger, toen ik puber was, bron van schaamte, nu vind ik het wel mooi. En als het goed gaat is/was ze altijd aan het neuriën

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi om te lezen, dit zijn de dingen waar je kracht uit kan halen, hoop dat jullie er nog lang van mogen genieten gun jullie dat van harte!

    groet Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk, zo'n dag met een zonnetje!
    Mijn vader zei ook altijd iedereen gedag, ik doe het ook heel vaak (in Londen heb ik het maar even niet gedaan;) ik vind het een mooie gewoonte, zo strak langs elkaar heenlopen of fietsen, dat vind ik niet leuk en ook niet beleefd.
    Fijn Inge, dat je ondanks alles samen met je vader toch kunt genieten van zoiets eenvoudigs als een wandeling!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad een dag met een zonnetje. Op het platteland is het gewoon dat iedereen elkaar begroet. Het is toch niet zo moeilijk zou je denken. Mooie pet opa.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto van je vader Inge, hij ziet er goed uit!

    ik lees zeker nog met je mee, maar ik lees vooral heel veel dingen op je blog terug. Ik zoek de herkenning van dingen en het is fijn dat je blog er is. Vorige week nog met de medicijnen die mijn moeder kreeg Haldol; ineens dacht ik daar heeft Inge ook een over geschreven.

    Lieve groet,
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je dit mooi geschreven Inge ! Het lijkt alsof ik erbij was....fijn dat jullie er allebei van genoten hebben!
    heel veel liefs en fijne avond nog

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een waar cadeau zo'n wandelingetje!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge