woensdag 22 juli 2015

beetje moeite, groot plezier

Vandaag weer een kort(er) bezoekje gebracht aan pap terwijl ik eigenlijk a. te moe ben, b. het te warm/benauwd had en c. ik als gevolg van a. plus b. hé-le-maal geen zin had om naar het (t)huis te rijden. Schop onder mijn kont en dan achteraf zó blij zijn dat ik toch weer even langs ben gegaan. Hij geniet er zo ontzettend van, van aandacht, van een aai over zijn bol, van gesprekjes die niet te volgen zijn. Van een klein wandelingetje door de tuin van het (t)huis: "mooi!". Van een medewerker die hem bij zijn naam noemt waarop pap zegt: "da's mijn dochter!" wijzend naar mij. Lief hè? Hij zit in de schaduw, het is lekker warm maar gelukkig niet tè.  Ik pak mijn breiwerkje, pap kijkt. Ik vraag of hij ook wel eens sokken heeft gebreid en hij zegt volmondig "ja!" maar op mijn opmerking dat hij vroeger dierenarts was net als zijn vrienden M. en P. zegt hij "dat weet ik niet meer ....."

9 opmerkingen:

  1. Geniet van die momenten ook al zal het zwaar zijn. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet van die momenten ook al zal het zwaar zijn. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat hij je bezoek waardeert! Anders wordt die drempel ook steeds hoger.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn van die momenten om te koesteren.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. "het zijn de kleine dingen die het doen, die het doen, zijn de kleine dingen....."

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die schop heeft je toch een fijne middag gegeven, waar je van genoten hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het zijn de kleine dingen die er toe doen! Fijn zo'n mooie ontmoeting met je vader! Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge