zondag 12 juli 2015

niet veel te melden

Niet veel te melden. Zou bijna zeggen: geen nieuws goed nieuws. Wat is er intussen wèl gebeurd dat de moeite van het melden waard is? Nou, echt niet veel. Bijvoorbeeld onze wandeluitjes. Toen het nog frisjes was buiten bleven we gezellig binnen zitten. In de woonkamer, op de gang, in het televisiekamertje of in de grote hal. Iedere keer ergens anders, zo kom je nog eens ergens :-) Het is namelijk een heel gedoe om pap zijn jas aan te trekken als het buiten wat kouder is, dus dat laat ik dan liever. Aangezien het in het (t)huis ook enigszins uit te houden was tijdens de hitte bleven we toen ook maar binnen. Wederom het rijtje: woonkamer, gang, televisiekamertje, grote hal. Pap had wonderwel nauwelijks last van de hitte. Hij bleef goedgemutst. Ongelooflijk .... Enfin. 
Ik heb hem nog niet gezien met een van de nieuwe overhemden aan. Ik had ze - op vaderdag - op zijn bed gelegd in plaats van in zijn (altijd afgesloten) kast. Ik hoop dat ze er nog zijn. Hoognodig nakijken dus.
Het blijft moeilijk om te zien hoe snel sommige mensen achteruit gaan. Niet pap (hij 'staat stil' en wordt wel honderd of daaromtrent op deze manier) maar sommige medebewoners. Triest. 
Het huis. Dat zegt pap niets meer. Kijkt je met een verwonderde blik aan, frunnikt verder aan servet en murmelt wat. In ieder geval: het is er nog, helaas. Een aantal keren zijn mensen komen kijken. Een keer, twee keer. Er werd zelfs een bod uitgebracht, dat hadden we nog niet gehad! Maar jammer, veel te laag .... Prijzen stijgen, vraag neemt toe, als we de berichten in de media mogen geloven  Dus we houden hoop.

9 opmerkingen:

  1. Sterkte. Hier nog niet eens een bod.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weinig verandering dus, wel fijn. Hopelijk snel nieuws positief rondom het huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je dat zo doet met je vader, die wandelingetjes. En ja, wat gaat het soms hard, ik zie het ook als ik mijn miMakkerbezoeken breng. Blijft verdrietig! Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het lijkt hier zeker dat de woningmarkt aantrekt, hopelijk voor jullie ook goed nieuws straks. Het is toch een last. Fijn dat het met je vader op zich goed gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat het hetzelfde blijft...in dit geval. Hier trekken de prijzen ook erg aan, dus wie weet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat het zo gaat. Hopelijk komt er snel een koper want het moet toch steeds maar weer onderhouden worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo inge,

    Heel herkenbaar tijdens mijn bezoeken in tehuis van mijn schoonvader.
    Soms heb je wel eens dat je niks te vertellen heb.
    Of dat als je binnenkomt meteen de vraag krijg wat doe je hier !
    Dan is even aanwezig zijn net even genoeg.

    Bij mijn schoonvader ging ik in begin 4 keer per week even langs.
    later werd het drie keer, toen heb ik nog wel eens getwijfeld om 2 keer te gaan, vanwege het zelfde gevoel.
    Je schenkt een kopje koffie voor hem in, vraagt hoe het was.
    Alleen maar klagen. ( vaak )
    of ik nog even de post of een klusje wilde doen. En dan kon ik wel gaan. Nadat ik hem nog even op wc had gezet, zijn kont had schoongemaakt, pyama aan had gedaan.
    En nog even wat te snoepen. had neergelegd.
    was daarmee meestal al een uurtje mee bezig.
    En dan zei hij ook nog, ga je nu al !
    Maar zei zelf helemaal niks......
    Ik heb hem in gedachte heeeel vaak vervloekt !!!!!
    Ik begrijp je "niet veel te melden" heel goed.
    Begin dit jaar is hij overleden in het tehuis heeft er diverse jaren gewoond.

    Dus ik zeg ook even, ik verder niks te melden. (met een knip oog)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het zit allemaal in de lift als je de media mag geloven. Hoop houden dus! Bij mij in de buurt zijn er ondertussen een paar huizen verkocht die al heel lang in de verkoop stonden dus wat dat betreft schijnt het een beetje de goede kant op te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach meisie, moed houden! Het huis wordt eens (mooi) verkocht!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge