vrijdag 29 januari 2016

ziekjes

Pap is ziek. Ziek als in: grieperig maar zonder koorts, vieze hoest, lamlendig, veel slapen, weinig eetlust. Als ik hem bezoek ligt hij nog in bed. Het is etenstijd en mij wordt gevraagd of ik hem wil voeren. Ik probeer hem zo goed en zo kwaad als het gaat iets te laten eten en drinken. Muizenhapjes zijn het. Als ik vraag of hij nog wat wil  zegt hij "nee" en doet vervolgens zijn mond open. Vervolgens zegt hij "ja" en houdt hij zijn lippen stijf gesloten. Dat schiet dus voor geen meter op. Als hij iets heeft gegeten van alles en de drinkbouillon op is vind ik het wel goed zo. Zelf eet ik ook niet of nauwelijks als ik me niet lekker voel, toch? Ik breng het tablet met zijn bord naar de woonkamer, vertel wat hij wel/niet heeft gegeten en gedronken en ga weer terug naar zijn kamer. Hij slaapt. Alweer. En dus ga ik maar naar huis.






17 opmerkingen:

  1. Beterschap. Inderdaad eet ik ook nauwelijks als ik niet lekker ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dan eet je niet veel, bouillon en wat slappe thee, Hopelijk knapt hij weer goed op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zielig. Hoop dat hij snel weer wat opknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel sterkte voor je vader. Deze griep hakt er behoorlijk in. Ik hoop dat hij snel opknapt.
    Beterschap!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat sneu.
    Veel beterschap gewenst voor je vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Beterschap gewenst voor je vader, dat hij snel weer beter mag worden en dat hij in goede handen is bij jou dat weten wij allemaal...liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach, beterschap voor hem! En sterkte voor jou... Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Inderdaad werkt het zo. Als je niet fit bent, heb je weinig behoefte aan eten. Ik hoop dat hij snel opknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel veel beterschap, hoop dat hij snel opknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sterkte voor jou en beterschap voor je vader

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Beste Ingrid,
    Die griep is wel wereldwijd denk ik.
    Ook mijn Papa is erg ziek geweest, hij is ook daarvoor twee keer in het ziekenhuis geweest omdat hij enkele hart aanvallen had. En zo gaat dat met onze ouders. Op 27 januari was Moeke ook een jaar dood... Waar blijft de tijd.
    Liefs en sterkte!
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Och Ingrid, ik lees het nu pas... beterschap ermee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel veel beterschap met je paps! Ik hoop dat hij zich intussen weer wat beter voelt. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. lieve inge,
    ik lees nog steeds mee, ik leef met je mee, je bent goed bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt het vast al gezien, maar voor de zekerheid:
    https://dementie.nl/nieuws/kijktip-11-februari-het-geheugen-van-glen-campbell

    indrukwekkend!




    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge