woensdag 18 mei 2016

kijktip

Vanavond ga ik zeer zeker kijken naar de documentaire 'voor het te laat is' om 22.55 op NPO2. Voor mijn vader is het al jaren te laat om te beslissen of zijn lijden ondraaglijk is. Of beter gezegd was, want hij lijkt gelukkig ..... 
Een van de twee gevolgde vrouwen, Margriet, heb ik vaker ontmoet. Wij sportten in dezelfde sportschool, dronken samen wel eens een kopje koffie of thee. Ik snap waarom zij niet meer verder wilde. Ik zou dat ook niet willen ....

Dit is de link van 'uitzending gemist':

http://www.npo.nl/2doc-voor-het-te-laat-is/18-05-2016/KN_1680874





16 opmerkingen:

  1. Poe, heftig. Geen idee, kan me daar nu niets bij voorstellen. Het lijkt allemaal zo definitief, zo'n beslissing, in de toekomst kijken is moeilijk. Zoals je zegt, je vader lijkt nu gelukkig.. Misschien had hij spijt gehad als hij eerder zo'n beslissing had genomen. Of misschien ook niet.

    Interessant programma, dat wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn vader had dit leven dat hij nu leidt/lijdt nooit gewild, dat weet ik zeker, maar hij had ook niets vastgelegd in de vorm van een euthanasieverklaring.

      Verwijderen
    2. Oei. En dan is het verder voor jullie onmogelijk er iets aan te doen?

      Verwijderen
  2. Ik heb gekeken en vond het heftig. Mijn moeder heeft drie jaar in een verpleeghuis gezeten omdat ze dement was. Zij had dat niet gewild, dat weet ik zeker. Maar toch waren er momenten dat ik heerlijk met haar in het zonnetje zat en dacht het is goed

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het niet gezien. Misschien zo maar 'ns terugkijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het niet gezien. Ga eens terugkijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spijtig dat ik het niet gezien heb

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dergelijk beslissingen blijven heftig. Ik kan begrijpen waarom iemand kiest voor deze weg, maar ik kan ook begrijpen wanneer men hier niet voor kiest. Het blijft een heel persoonlijk iets. Ik wens iedereen sterkte en wijsheid bij zijn of haar overweging. Er zijn heel wat aandoeningen die we liever niet krijgen, het gaat niet alleen om Alzheimer. Ik ben er echter wel van overtuigd dat niet iedere ziekte en/of aandoening per definitie leidt tot ongelukkig zijn. Ik wens een ieder een zo gezond mogelijk leven toe en wanneer dat niet zo mag zijn de wijsheid om ook daar mee om te kunnen gaan. Op welke manier dan ook

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb het gekeken. Zeer heftig en helaas ook de harde realiteit. Ik heb me alleen mateloos geërgerd aan de opmerkingen "we zitten vast op het werk en sinterklaas zit ertussen". Sorry hoor, maar dat vond ik even het allerminst van belang!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gisteren op TV:
    http://www.npo.nl/2doc-ger-mijn-hoofd-in-eigen-hand/06-06-2016/POW_03200038
    Zeer indrukwekkend!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Franca, inderdaad heel indrukwekkend!

      Verwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge