maandag 25 juli 2016

zomerhitte

Eindelijk zomer. Eindelijk warm weer. Maar wel erg benauwd. En als er iets is waar zieke en zwakke ouderen niet tegen kunnen ..... Regelmatig is het kamertje waar pap vaak zit bezet door weer een stervende medebewoner. Ai. 
En pap? Ach, wat stiller dan anders maar zou je ook niet. Ik puf ook de hele dag. Het zwembad is de plek waar ik het liefste vertoef, en hij is veroordeeld tot zitten in de rolstoel.
Als ik hem vandaag bezoek en met hem iets wil gaan drinken komt net de pedicure. Omdat wij elkaar kennen is het gezellig dat ik erbij blijf als zij aan zijn voeten zit. Pap drinkt zijn pilsje, ik eet mijn ijsje en zij houdt zich bezig met zijn onderdanen. 


9 opmerkingen:

  1. Voor de meesten mag het vast wat koeler.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi geschreven, een bijzonder bezoekje.
    ik zie ook dat de baas de zorg van de hond er bij heeft gekregen.
    goed hoor zorgt of nodigt altijd voor een kort gesprekje of contact uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zijn de kleine dingen die het doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hebben ze geen airco in het huis? Ik probeer mijn ouders een airco "aan te smeren", lijkt me ideaal. Ik trek me zelf zo nu en dan op dit soort dagen al even terug op de airco-zolder om even bij te komen. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja lastig, ouderen zijn vaak reuze kouwelijk maar zodra het flink warm is blijken ze daar toch vaak toch last van te hebben.
    Jouw aanwezigheid maakt het natuurlijk meteen een stuk "huiselijker" voor je vader en hij zal in stilte genoten hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het valt inderdaad niet mee als het zo warm is. Mijn schoonvader heeft er gelukkig weinig last van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeer herkenbaar , mijn moeder was ook ooit zo ziek. Fijn dat je er zo regelmatig kan zijn. Geeft vast , ondanks al het verdriet, ook een goed gevoel, hoop ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge