woensdag 4 januari 2017

't is toch wat ...

Ik mag toch iedereen nog de beste wensen voor het komende jaar wensen? Ook namens pap natuurlijk, ook al heeft hij er absoluut geen weet van.


Hij vond mijn bezoekje gisteren nogal *ehum* erg gezellig ...


Hij glijdt steeds verder weg in 'zijn' Alzheimer. Herkent me steeds vaker niet. Vertoont steeds vaker ongewenst gedrag. Zo kreeg ik vorige week een e-mailtje:

Vanmorgen heeft uw vader een kerstbal kunnen bemachtigen van een kerststukje. Hij heeft deze in zijn mond gestopt en er op gebeten. We zagen het redelijk op tijd, maar de bal was stuk. We hebben alle stukjes uit zijn mond kunnen verwijderen, voor zover we dit konden zien. 

En de volgende dag nog een vervolg hierop:

Wij hebben uw vader goed geobserveerd en in de gaten gehouden om te kijken of alles in orde is. Gelukkig heeft hij tot nog toe nergens last van gehad.

Hij stopt alles in zijn mond wat binnen zijn bereik is. Gelukkig dit keer zonder nare gevolgen. Bah. Rotziekte.



15 opmerkingen:

  1. Lieve foto van jullie. Ja, het blijft een rotziekte. Alle goeds voor 2017.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook voor jullie een gelukkig nieuwjaar. Mooie foto van jullie samen. Och ja wat kun je ook anders af en toe even in dutten mag als hij dan s'nachts maar lekker slaapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inge, ik wens jou ook een mooi en goed nieuwjaar.
    Ik denk het te zien op de foto, dat wegzakken in de Alzheimer. Ik heb er weinig ervaring mee, maar als ik het vergelijk met de foto's van je vader van een paar jaar geleden is het verschil groot. En toch zie ik ook nog een sprankje van de bijzondere man die hij was.
    Opnieuw: heel veel sterkte en wijsheid hierbij. Jij straalt, trouwens! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gut, wat naar. De foto van jullie samen beroert me wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wel een leuke foto zeg.
    En bah, wat naar van die kerstbal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke foto!
    Toch wel heel attent dat men je op de hoogte bracht. en hield, over eventuele gevolgen.
    Het zou kunnen dat je vader denkt dat alles dat hij handen krijgt eetbaar is. Best mogelijk dat hij te weinig eten binnen kan krijgen door zijn onhandige tafelmanieren al zal daar waarschijnlijk dan ook wel op gelet worden. Dementie werd vroeger kindsheid genoemd dat was eigenlijk heel toepasselijk, ook klein kinderen steken alles in hun mond immers, en dat is niet de Ć©nige overeenkomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ern leuke foto van jullie. Maar de foto van je slapende vader doet me verdriet.
    Ik wens jullie een heel goed 2017.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke foto! En ja, rotziekte. Mijn vader heeft geen Alzheimer maar is erg oud, doof en niet mobiel en kan ook gerust tijdens een bezoek een paar keer wegdutten. Die tweede foto ziet er dan ongeveer hetzelfde uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sterkte!

    Uiteindelijk wordt het moeilijker en moeilijker ....

    Bemoedigende groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Eigenlijk mag ik er geen grapjes over maken, maar ik zou je ook bijna niet herkennen met je lange haar.....������

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inmiddels weer iets korter en minder blond Sanneke :-)

      Verwijderen
  11. Jeetje, ja ik weet wat het is, mijn oma, agressieve alzheimer ooit, ik wens jou heel veel sterkte toe in dit proces.

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mijn woorden zijn op, alles is zo herkenbaar. Dikke knuffel van mij voor jou Inge

    groet Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge