vrijdag 10 maart 2017

en toen was het voorbij ...

Dat de dag ooit zou komen en niet meer heel lang op zich zou laten wachten was ons wel duidelijk. Op een gegeven moment is het gewoon klaar, is alles 'op'. 

Dat ik eerder terug zou moeten komen van vakantie had ik niet verwacht. Niemand eigenlijk. 

Pap ging al een tijdje steeds verder achteruit. Stapje voor stapje. En in een keer ging dat heel erg snel, zeker toen hij niet meer wilde eten en drinken. 

Op 9 maart is hij rustig ingeslapen. We hebben er vrede mee, het is goed zo. 


29 opmerkingen:

  1. Lieve Inge, gecondoleerd met het verlies van je vader. Wat fijn dat hij rustig is ingeslapen en ik begrijp zo goed dat je schrijft dat jullie er vrede mee hebben.
    Weetje dat ik een verhaal altijd zal blijven herinneren van jou over je vader maar dat is vooral de foto die er toen bij stond: dat hij onder de garagedeur doorgaat die maar een heel klein stukje openging, het verhaal over zijn fiets was ook zo'n mooi verhaal.
    Ik wens je veel sterkte

    Lieve groet,
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent erop voorbereid, maar de dag komt dan toch nog onverwacht. Gecondoleerd met het verlies.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik condoleer je en wens je heel veel hele mooie herinneringen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gecondoleerd Inge. Goed dat je er vrede mee hebt en dat hij rustig is ingeslapen. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gecondoleerd Inge. Ik wens jou en je familie veel sterkte toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gecondoleerd, Inge. Veel sterkte voor nu. Een bitterzoete tijd zal het zijn, met mooie, blije herinneringen en ook het verdriet over zijn overlijden en de aftakeling in zijn laatste jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och jee, Inge. Wat naar en vredig tegelijk. Ik wens je heel veel sterkte! Liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geconoleerd met het verlies, Inge. Fijn dat jullie er vrede mee hebben.
    Dank je wel dat je de verhalen over je vader met ons hebt willen delen. Ik heb ze graag gelezen, soms met een lach en soms met een traan. Het ga je goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach, daar schrik ik toch nog van. Gecondoleerd Inge voor jou en de hele familie. Je hebt je vader altijd met liefde beschreven en je zult hem gaan missen. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gecondoleerd met het verlies van je vader. Verwacht, maar toch heel erg onverwachts. Ik wens je heel veel sterkte voor de komende tijd en wil je bedanken voor de mooie verhalen en momenten die je met ons hebt willen delen.

    Liefs en een knuffel, Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gecondoleerd met het verlies van jullie vader. Kan me voorstellen dat je er vrede mee hebt het kaarsje was op. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook ik wil je condoleren met het verlies van je vader. Sterkte de komende de tijd. Je hebt voor jezelf (en je naasten) een mooie herinnering gemaakt met al je verhalen hier op je blog. Dank dat we mee mochten lezen....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gecondoleerd lieve Inge.
    Al een poosje keek ik, als er een blog van jou in mijn mail verscheen, al een beetje voorzichtig. En nu is het er dan. Wat een raar en erg moment.
    Ik drink vanavond een borrel op je vader en zijn maedje. En dan denk ik aan zijn fiets in de keuken, en de wandelingen die hij maakte. Aan je grappige stukjes met een scherp randje, en aan de dierenarts die hij was.
    Lieve leuke vrouw,
    Dank je wel voor het delen van al je verhalen, en sterkte de komende tijd!

    Liefs,
    Ragna

    (ik lees altijd, maar reageer heel weinig want blogspot vindt mij niet aardig em doet altijd moeilijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. gecondoleerd met het verlies van je vader en heel veel sterkte voor komende tijd

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gecondoleerd met het verlies van je vader. Dat je er vrede mee hebt is wel te begrijpen, ook omdat het voor nu beter was. Sterkte met alles dat er nu nog op je af gaat komen. Koester de mooie herinneringen aan hem.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gecondoleerd met het verlies Ik wens je heel veel sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Veel sterkte. Wat een prachtige foto!

    groet
    Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gecondoleerd met het overlijden van je vader. Zijn 'rust' meer dan verdiend. Sterkte de komende tijd, want ondanks alles zul je hem zeker missen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Gecondoleerd met het verlies van jouw lieve papa. Hij zal ook voor altijd een speciaal plekje in mijn hart hebben.

    Liefs kelly

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gecondoleerd met je verlies. Hoop dat je de tijd krijgt om alles rustig te verwerken. Bedankt voor je mooie blog over je vader en zijn ziekte.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gecondoleerd met het overlijden van je vader. Heel veel sterkte gewenst voor jou Inge en alle andere familieleden.

    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik zie het nu pas. Wat een prachtige foto. Gecondoleerd met het overlijden van pap Inge; ondanks alles zul je er verdriet van hebben. Bedankt voor het delen van je verhalen.
    Groet, Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gecondoleerd en veel sterkte met dit grote verlies.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jemig Inge, en dat lees ik hier nu. Wat erg zeg. Iedere dag een soort van contact via wordfeud en in de laatste weken was je gewoon bezig met dit allemaal.
    Gecondoleerd! En ook al is het goed, het is wel definitief nu en je wilt je vader ook weer niet missen. Heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gecondoleerd en heel veel sterkte!!! Ik ben wel laat maar af en toe keek ik op je blog. Maar toch het proces meemakend van je vader. Hoe hij eerst nog thuis woonde, langzaam maar zeker, te veel, in de war raakte. Je hebt alles met ons gedeeld.... Maar, hoe is het nu met jouw ? Ik wens je het allerbeste. Veel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gecondoleerd lieve Inge, ik lees dit nu pas en ik schrik ervan. Ik lees al zolang met jouw verhalen over paps mee en het voelt zo raar nu dat hij er niet meer is. Ik wens jullie allen heel veel sterkte met dit verlies xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk, een reactie! Anoniem reageren (d.w.z. zonder account) kan, maar ik vind het wel zo netjes als je toch een naam vermeldt. Groetjes, Inge